roadtrip 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu roadtrip 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu

roadtrip 2

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

09 April 2010 | Australië, Perth

heej allemaal!

weer even een berichtje voor degenen die ik nog niet heb geemaild, zodat ook zij weten hoe het hier gaat!

gaat nog steeds allemaal prima! heb ondertussen mijn 2e roadtrip gehouden! op mijn verjaardag (1 april) vertrokken we met als eindbestemming Exmouth.

mijn verjaardag had ik de dinsdag ervoor al met mn gezinnetje hier gevierd: savonds uitgebreide picnick in Kingspark, wat erg mooi was omdat je dan uitkijkt over de stad, met alle lichtjes!
woensdag vroeg naar bed om snachts om 3 uur op te staan!

eerst Julia en Amanda opgehaald, want kerstin zou een dag later komen met de greyhound.
onderweg stopten we bij mcdonalds en toen ik terug kwam van de wc, stond er een taart met kaarsjes! erg lief:)
erg blij met mn vriendinnetjes hier! maakt alles zoveel leuker, echt mazzel gehad dat ik hen heb ontmoet!

onze eerste bestemming was Monkey mia/Shark bay, wat er om bekend staat dat wilde dolfijnen erg dichtbij de kust komen. toen we bij onze campingplaats aankwamen zagen we ze gelijk al, wat erg mazzel was want de rest van de middag zagen we ze niet meer! ons tentje opgezet en kennis gemakat met onze engelse buren (ofnouja zij met ons;)) en we vonden allemaal dat mn verjaardag wel gevierd moest worden. iedreen had wel wat dus was erg gezellig!

snachts naar t strand gelopen en terwijl we daar waren kwam er 1 dolfijn (eerst dachten we een haai) super dichtbij! later nog meer, dus wij t water in! achter ze aangerend haha en we konden ze zelfs aanraken! echt super gaaf!

2e dag konden we aardig relaxt opstaan (zouden we de volgende dagen veel aan terug denken) en gingen we naar carnarvon waar we Kerstin zouden oppikken. in Carnarvon zelf was niet erg veel, maar t rijden int westen van australia is al een belevenis opzich! eens in de 300 km heb je is een tankstationetje! en verdre gewoon niets niets. The Great Nothing, zoals ik t zelf maar noem;) super mooi ook en steeds weer anders. soms echt outbackish! (rood zand met hier een daar een bosje);)
ook moet je met t rijden steeds opletten op wilde dieren, emoes, koeien, geiten, schapen, dingo's, kangaroes die zich graaaag op de weg verzamelen (je zou denken dat ze toch echt genoeg ruimte hebben)
en dus zie je ook heeeel veel skeletten en dooie beesten langs de weg.

de volgende dag naar exmouth om te snorkelen bij t ningalloo reef (schijnt volgens velen beter te zijn dat t great barrier reef)

dezelfde dag weer terug naar carnarvon, (een hele trip) om dara te slapen omdat we anders de volgende dag t niet zouden redden naar kalbarri. de engelsen die we eerdre in monkey mia hadden ontmoet waren daar weer, dus was weer gezellig;)

de volgende dag naar kalbarri, super gaaf! rode hoge bergen en niet te vergeten, Natures window! als je allemaal geen idee hebt wara ik t over heb, zoek t eens op op google;)
we moesten helaas wel een auto huren omdat de weg zo ontzettend slecht was en we dat niet aandurfden met de goede auto die ik geleend had van mijn gezinnetje. maarja toen we daar eenmaal waren was dat alles zeker vergeten!

daarna doorgereden naar de pinnacles en onderweg pink lake gezien, super raar! een heel meer die hartstikke roze is! schijnt iets in t zout dara t zitten wat t roze maakt, (t zelfde wat ook in wortels zit) was grappig om te zien!

pinnacles waren ook grappig om te zien, je hebt dan een soort woestijn waar uit t niets allemaal hoge rotsen omhoog komen!

en toen terug naar perth waar ik om 10.30 weer thuis was!

3350 km in 5 dagen! gekkenhuis misschien, maar t was het zeker waard en het gaf me sowieso het ultime Australie gevoel!!:)

• 15 April 2010 - 15:33

Ineke En Gerrit:

lieve Jits, Ik schaam me echt maar door het afscheid van Gerrit(was heel gaaf)en het plotseling overlijden van mijn moeder,1april niet aan gedacht,alsnog van harte en leuk om zo jouw leven ,met werken en heel veel leuke dingen tevolgen!13 mei gaan we 6 weken naar Amerika!1week N.Y.dan vliegen naar San Frans.
    en dan 5 weken met camper rond trekken WE HEBBEN ER ZO N ZIN IN!!!!
    lieve kunstdochter veel liefs van ons G en I