berichtje vanuit t 'ECHTE' australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu berichtje vanuit t 'ECHTE' australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu

berichtje vanuit t 'ECHTE' australie

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

07 Oktober 2010 | Australië, Perth

Heej allemaal!

Hier een berichtje vanuit het “ ECHTE” Australie! :)

Het boerenleven bevalt me tot nu toe erg goed moet ik zeggen. t werk is eigenlijk erg relaxt. ik moet wel een aantal dingen doen, maar als je alles goed organiseert dan ist echt appeltje eitje. Ik zal je vertellen hoe mn week/dag dr zo'n beetje uitziet.
rond 7.45 sta ik op in mn eigen huisje die ik dus deel met 2 nieuw zeeland jongens. zij zijn dan al hard aant werk en daarom begin ik om 8uur met t maken van een hoop sandwiches en snacks en fruit die ik vervolgens in een lunchbox (soort van klein koelboxje) stop. Nu ben ik natuurlijk erg slim en plan ik 1 of 2 bakdagen in de week waarin ik cakes, koekjes, plaatkoeken, quiche, muffins etc maak en dan vervolgens invries, zodat ik sochtends alleen de vriezer even open hoef te doen en er wat snacks uitgraai en die dus in de lunches doe. Dit kan gewoon bevroren blijven aangezien ze allemaal int veld werken en dat dus toch wel warm word:)
ik moet de lunch voor 4 mensen maken, soms 5. en aangezien het hardwerkende boeren-mannen zijn eten ze dus wel aardig wat, dus je bent wel even aant smeren;). dan rond een uur of 8.45 loop ik naar de radio (soort walkietalkie) en zeg ik op mn aller charmantst "HALLO! ik heb de lunch klaar, waar zijn jullie?" dan krijg je een aantal keer een gebrabbel terug waaruit ik dan dus moet zien uit te vogelen dat dat een naam van een veld is. vervolgens kijk ik op 1 van de 3 kaarten (ze hebben 3 boerderijen) en probeer ik een logische route te plannen. of nouja een logische route.. ik moet eerlijk zeggen dat ik al blij ben als ik weert hoe ik bij een veld kom en ze dan ook nog IN dat veld kan vinden. soms rij ik dan weer terug naar t begin punt en probeer ik t volgende veld te vinden. haha ze hebben namelijk ENORM veel land (ze verbouwen allemaal verschillende dingen) vooral de homefarm is erg groot en dan hebben ze nog 2 farms op ong 20 min afstand, die ook wel erg groot zijn eigenlijk. maaaar gelukkig ben ik nog niet erg verdwaald geraakt en is er altijd wel iemand die mij met hun getrainde boeren oog mij rond ziet crossen, ' Yes I see you!' hoor ik dan, en ik denk echt: serieus? ik zie dus ECHT niet waar jij bent haha. nouja wanneer ik dus alle mannen blij heb gemaakt met het eten is het ronde en uurtje of 10. Als het dan maandag,woensdag of vrijdag is moet ik de post oppikken bij t kantoortje en die moet ik dan naar een half vergane postbus doen ong. 15 min rijden verderop.
Dan kom ik thuis en alst dan een bakdag is begin ik fanatiek te bakken. of het is een schoonmaak dag en dan maak ik t kantoortje, Bruce's huis (dat is de opa zeg maar) en t huisje waar ik en de nieuwzeeland jongens in woon.
dan kom ik thuis zit even een uurtje in de zon (als ik het snel heb gedaan) en begin dan aan het avondeten. t avondeten maak ik inprincipe voor 5 mensen, maar nu zijn ze bezig met hooien en dan zijn er dus 3 mensen extra die de hooibalen maken en daar kook ik dan ook voor. Afgelopen weekend was Haley (de moeder van t familietje) naar perth en dan maak ik dus ook t eten voor Gavin (de vader van het familietje). ZE eten echt ENORM veel, maar gelukkig is iedereen best makkelijk in eten en ben ik in bezit van een erg goed kookboek en een aantal leuke recepten die ik van thuis heb op gestuurd gekregen, dus kan over het algemeen zeggen dat best wat lekkers voor iedreen op tafel kan zetten:) maar nu had ik laatst groenten aardappels en vlees optafel gezet en dat viel ENORM in de smaak, haha dus toen dacht ik echt: ' WAAROM doe ik zo moeilijk en probeer ik allemaal dingen in elkaar te flansen als ze daar zo blij mee zijn?;)'
Als ik het avondeten klaar heb drapeer ik t voor iedreen op een bord en stop ik de helft hier in de koelkast en de andere helft lever ik af bij de hooibaal-makers en de opa (woont zo'n 15 min. rijden verder op) dan rijd ik gelijk weer door naar de postbus waar ik dan de afgeleverde post ophaal en dat weer aflever bij t kantoortje. (dit dus ook alleen op maandag wnsdags en vrijdags) kan helaas niet te gelijk met t afdroppen van de post want dat moet VOOR 11uur en t ophalen van de post kan alleen NA 3uur. (niet echt logisch systeem in mijn opinie, maar goed;))
Dan loop ik nog even met mn zakje met schillen en etensresten naar de kipjes die daar erg blij mee zijn en raap ik de eieren op.
Dan is het op woensdags mn Boodschappendag! hiervoor moet ik 70 km rijden naar t dichtsbij zijnde dorpje. ze hebben hier welleenswaar een slager, een supermarktje , een bakkerij en een bar. En omdat je dus maar 1 keer per week boodschappen kan doen, moet je alles goed plannen. je maakt dan eerst een maaltijden-weekplan en zorgt dan dat je voor die maaltijden alles in huis hebt. en dan nog de rest voor het bakken etc. gellukig kent iedreen elkaar hier in dit dorp en ookal was dit nog maar mn tweede week herkende iedreen me al gelijk en zo niet dan word je gelijk voorgesteld. iedreen is erg hulpvaardig dus dat maakt het boodschappen doen ook wel ideaal:)

op zondags ben ik normaal gesproken vrij. dat was deze week even anders omdat ze erg druk waren met het hooien. maar op vrijdga gingen we toch even naar de bar in Hyden (jaja daar rijden we dus 70km voor;)) in t begin was er echt niemand, maar later kwamen er gelukkig wel een aantal jongens. jep voornamelijk jongens die dus allemaal op de boerderijen werken of daar al hun hele leven wonen;) terwijl we daar heen reden zijn we nog even gestopt bij Wave-rock, de enigste attractie in de buurt, dit is dus een Enorme rock in de vorm van ' tsja hoe raad je het?...' een Golf haha

ik moet zeggen dat ik serieus t idee heb dat ik in Mcleods daughters ben beland, behalve dat er dan dus helaas geen paarden zijn, maar verder is alles best t zelfde eigenlijk. de vader crost rond op zo'n dirt-motor en nja als ik dan zo door de velden heen cros en een enorme stofwolk achter me laat, voelt zelfs dat cool;) haha super mooie zonsondergangen savonds. het enige nadeel is dat ik nu wel echt de betekenis begrijp van een ' Aussie-salute' ZO ontzettend veel vliegen!! je blijft wapperen met je handen.

Iedereen is gelukkig erg aardig. t familietje is zelf ook nog erg jong. Haley is 29 en Gavin iets van 32 en dan hebben ze een schattig kereltje van 1,5. de Opa is ook super aardig en erg behulpzaam. De nieuw-zeeland jongens zijn allebei 24 en ook erg aardig. dan is er nog een andere werker en die is iets van 38 ofz en ook wel aardig egloofk. hij is net aangekomen dus weet ik nog niet zo goed.
iedreen is erg welkomend en dat is erg fijn natuurlijk. en ik moet zeggen at ik t heerlijk vind dat ik overdag t huisje lekker voor mezlef heb en dat er niemand is die je op je vingers kijkt wanneer je aant bakken en braden bent;)

Aankomend weekend gaan we met zn allen naar Hopetown, dit is een plaatsje zo'n 2,5 uur rijden verderop aan de kust. het hooien is dan klaar en dat moet natuurlijk gevierd worden;) ze hebben een boot dus die moet natuurlijk ook mee! Hopelijk zien we weer wat walvissen en dolfijnen:)

Nou dat is wel genoeg info over mijn boerenbestaan in de middle of nowhere denk ik zo;)

Ik kan me niet bedenken dat ik al meer dan 8 maand weg ben! De tijd vliegt echt!
Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie! Mis jullie wel hoor!

Veel liefs xx

  • 07 Oktober 2010 - 15:32

    Renske:

    Hahaha wat een gaaf verhaal!!
    ik zie je al rijden en crossen door the middle of nowhere!! leuk he! klinkt echt als uit een film ja!
    lekker bakken en braden.. je word nog is een topkok!;)

    Dikke kus en mis je ook heel erG!

    liefs Rens..

  • 07 Oktober 2010 - 17:46

    Fenneke:

    jit!
    gaaf Mcleolds!! welke voel jij je dan?
    leuk dat je weer een verhaal hebt getypt!
    kben trouwens afgestudeerd! woehoe! een heel ander leven dus!

    have fun nog deerne van het platteland!

    xx fen

  • 08 Oktober 2010 - 05:56

    Mam:

    het is niet te geloven, jij zo rondcrossend!!!Ik zie het voor me, ga aan Sanne vragen of ik McLeods daughter nog eens mag zien, in gedachten zet ik jou er dan voor in de plaats, haha.Heel veel plezier daar!xxxx

  • 08 Oktober 2010 - 13:31

    Sanne:

    Echt te gek!!
    zoeken ze nog wat steun daar (vrouwelijk en mannelijk:) we komen zo hoor!!! echt gaaf!
    dikke x!!!

  • 12 Oktober 2010 - 15:58

    Gerrit En Ineke:

    Als boerenzoon (G) spreekt mij zo'n leven wel aan! Over wat voor een oppervlakte praat je nu? En naast het gras/hooi, welke andere gewassen?
    Kennen ze daar ook het programma "Boer zoekt vrouw"??? Love G & I

  • 12 Oktober 2010 - 16:04

    Edo:

    Hey Jit!

    Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen. Ik lees dat het allemaal goed met je gaat... Wat een leventje heb je daar... Leuk hoor... Ben je nog van plan te gaan reizen voor je weer naar huis gaat?

    x Edo

  • 03 November 2010 - 12:25

    Lindsey:

    Hey meis,
    via je je hyves kwam ik op je waarbenjij. Wat een verhaal!! Echt helemaal in de middle of nowhere. Maar heb je wel internet dan?
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar lekker van..
    Kussie Lindsey (vriendinnetje van Renske)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

down under

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Bye Australia!

02 December 2010

New Zealand

07 Oktober 2010

berichtje vanuit t 'ECHTE' australie

27 September 2010

op naar de middle of nowhere!

11 Augustus 2010

update
Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 50467

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: