1e maand - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu 1e maand - Reisverslag uit Perth, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu

1e maand

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

03 Maart 2010 | Australië, Perth

Heej allemaal!

Eindelijk een berichtje op mijn wbj.nu! wil niet weer van die hele verslagen bij gaan houden zoals in amerika, maar zo af en toe een berichtje zodat iedereen een beetje weet wat ik hier doe en waar ik uithang kan geen kwaad dacht ik zo

ik zit hier gewoon alweer een maand! De tijd gaat zo snel!
de eerste paar weken heb ik het rustig aangedaan, veel met de familie opgetrokken zodat ik ze wat beter leerde kennen en ook de omgeving. Het links rijden gaat nu van een leien dakje en ik ken nu een beetje de wegen in de buurt (maar gelukkig heb ik beschikking tot gps want anders zou ik alsnog ontzettend verdwalen )

De Familie waar ik woon zijn is lief ze doen er echt alles aan om me het comfortabel te maken al verschillende bbq’s gehad, strand geweest, perth geweest, openlucht bios geweest allemaal zulke dingen. De kinderen zijn gelukkig ook lief!

Ondertussen heb ik wat meisjes (allemaal nanny's) ontmoet hier in de buurt, 1 meisje woont heel dichtbij en de rest woont dichter bij het centrum van Perth. Want al woont iedereen in Perth je kan nog steeds 1,5 uur van elkaar af wonen!

Ik woon ongeveer een half uur rijden van de stranden van perth af, wat voor Australische begrippen ‘around the corner’ is. Ook woon ik ongeveer 40 min van het centrum van Perth af, ik rij dan met de auto @ een treinstation en dan t laatste stukje met de trein. Opzich wel jammer dat ik nergens zo even heen kan lopen, is even wennen , maar gelukkig heb ik beschikking tot een auto! Het centrum van Perth is klein maar fijn!

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste roadrtrip gemaakt samen met 3 andere nanny’s, was echt onzettend gaaf! Zulke mooie stranden gezien , echt met t blauwste water en het witste zand! Met enorme rotsen langs de kant of juist met alleen maar zand of met bos etc. Met dolfijnen ! echt super! vraag me af of ik ooit nog zulke stranden ga zien! Onderweg heel veel gestopt en gezien. In het totaal 1200 km gereden!
de eerste nacht op een ranch/farm geslapen, we wilden wildkamperen maar mochten in hun schuur! Erg leuke mensen! sochtends om 4.30 opgestaan om de zonsopgang te zien, gedouched op het strand. Toen verder gereden naar Walpole, waar heeeeele hoge grote bomen staan, en een treetopwalk gemaakt. Was was vermoeiend met rijden want de snelwegen hier zijn totaaaaaal anders als in NL. slecht wegdek, smal en geen verlichting. Ook elke keer oppassen voor kangaroes.
Soms hele mooie wegen hele stukken langs de oceaan! En andere keren juist in de middel of nowhere, alleen maar niets een paar boompjes en soms wat koeien, Heerlijk en Echt australie!!

2e nacht weer bij mensen thuis geslapen, zo’n mazzel elke keer! Toen door naar Albany, zooo ontzettend mooie stranden weer! En t water zooo blauw!
toen terug naar huis. Helaas pech!! 2 keer een lekke band. 1e keer waren we nog optimistisch, iemand stopte voor ons en zette het reserve wiel voor ons erop. Toen net opgelucht weer onderweg: een eeeenorme knal! Toen wel paniek, want ja we hadden geen reserve-band meer. Gelukkig stopte de liefste mensen voor ons. We waren nog 160 km van perth af, maar ze hadden hun zoons opgebeld. Zij hebben een cartrailer voor ons gevonden en auto van huisgenoot geleend. De mensen zijn bij ons gebleven bij t tankstation en om 11.30 arriveerde de trailer. Om 1 uur snachts waren we in perth waar de mam van mijn familie me ophaalde. Gelukkig alles goed afgelopen. En dat weggelaten was het echt gaaf en ach, misschien een goede les voor volgende keer en ook weer een ervaring rijker
Ik denk dat mn verhaal nu wel weer te lang is, maar nu zijn jullie weer op de hoogte! Ik zal snel wat foto’s op mn hyves zetten!!

Laat me weten hoe het daar gaat!
Veel liefs xxx Jitske

  • 03 Maart 2010 - 14:19

    Fenneke:

    Klinkt allemaal gaaf jit! zo zie je weer wat nieuws van de wereld!
    veel plezier nog!
    xxxxx fen

  • 03 Maart 2010 - 22:31

    Jacqueline:

    Wow klinkt echt supergaaf.. the real Australian life! ;) ENJOY!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

down under

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Bye Australia!

02 December 2010

New Zealand

07 Oktober 2010

berichtje vanuit t 'ECHTE' australie

27 September 2010

op naar de middle of nowhere!

11 Augustus 2010

update
Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 50473

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: