weekend Boston!! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu weekend Boston!! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

weekend Boston!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

25 Januari 2007 | Verenigde Staten, Tampa

Daarging ik dan vrijdag (19 januari), met het vliegtuig naar Boston! woehoe ik had er echt zoveel zin in! Thadd had me om 9 uur naar het vliegveld gebracht. Hij vertelde me dat ik mn koffertje wel bij me kon houden. hij was niet zo groot dus zou gewoon het vliegtuig in mogen. ik vond dat ook wel een goed idee, dus ik na het inchecken (wat hier allemala automatisch gaat), de shuttel genomen, maar daar moest ik door de controle. en vertelde ze me dat ik terug moest om mn koffer intechecken omdat ik teveel liquides erin had zitten. balen! er stond gelukkig een mannetje naaste me in de shuttel die op de airport werkte en die legte me uit hoe ik weer trug moest.
dus weer terug en gelukkig was toen alles goed. ik was blij dat ik optijd was gegaan! bij mn gate aangekomen moest ik nog een tijdje wachten, ik had gelukkig een goed boek dus dat maakte niet uit. na een tijdje mochten we naar binnen en de vlucht ginge verder goed. alleen dat ik in het midden van de 3 stoelenlijn zat was wat minder. maar ach..

na 3 en een half uur lande ik in Boston! toen ik buiten kwam was het gelijk al heel koud. Heather en Thadd hadden me al gewaarschuwd. pfjeiuw dat was niet voor niets geweest! vanaf de airport moest ik de shuttel vinden die me naar de T bracht (de metro.) Ik zag wel een heleboel shuttels maar niet degene die ik moest hebben. ik weer naar binnen en vragen. (stond allemala niet goed aangegeven, of nouja niet goed.. het stond niet aangegeven;) ) 3 andere mannen van mijn vlucht hadden het zelfde probleem. dus was gezellig. ook gingen ze helemaal voor me uitzoeken waar ik heen moest en waar ik moest overstappen met de T.. mooi meegenomen;)

Eenmaal in de T krege ik allemaal verschillende instructies. "nee, je moet daar uitstappen! Nee daar! dus toen zei een man. als je nou twee haltes verder gaat, daar zit normaal gesproken een mannetje, die je kan helpen. nouja ik kom daar. helemaal niemand. hartstikke uitgestorven. staak daar met mn koffertje. gelukkig liep er een jongeman langs dus ik ik aan hem vragen. maar ook hij kon me niet helpen. hij had zelfs nog wat mensne opgebeld. maar neimand wist waar ik heen moets. dus wees hij me naar een bar waar ze me volgens hem zkere wel zouden willen helpen. Dus ik met mn koffertje de bar in. haha "Excuse me, I'm totally lost, can somebody help me' iedreen vond me helemaal zielig en probeerde me te helpen. maar neimand wist waar t echt was. een jongen begon allemala instructies te geven. maar toen vertelde de barman dattie de route naar zn huis gaf. haha ja daar hebk nix aan. ;)
uiteindelijk zeiden ze dat ik beste 2 haltes terug kon gaan. ik had alleen maar een 'eenweg'kaartje, maard e man in de metro terug was zo aardig dat ik niet hoefde te betalen. 9na een beetje zielig doen ;) )
nou uiteindelijk ben ik er na 2 uur gekomen. was ehct trots op mezlef! ik ingecheckt bij het hostel en mn koffer in mn kamer gedropt en toen op pad. hetaher had me wat dingen verteld (ze heeft dara een jaartje gewoond) en ons hostel zat in het midden van hele leuke straten. dus ik daar rond gewandeld en opzoek naar warme dingen. een warme pet, handschoenen, sjaal. haha ja wnat dat hebben ze in florida niet. ik had wel heathers jas. maar niet goed windafstotend:S maart vrijdga ging het nog wel allemaal.
ook leuke winkels en erg leuke winkesl straten! allemala oud en ze hadden een centrum wara de winkelcentrum waren! zo leuk ik weaande me echt in een nederlandse stad. normale amerikaanse steden hebben geen centrum, en geen winkelstraten. je gaat naar de mall. maar een stad is verdre niet echt bijzonder. (je gata niet echt naar een stad om te shoppen.. maar Boston dus wel!
zo gaaf. en leuke kerkjes en alle boompjes verlicht. op een gegeven moment was ik toch wel hongerig. dus bij een van de zoeel fastfoodrestaurants maar wat gehaald (is toch het goedkoopste);) daarna kwma ik uit bij publikgarden, een heel mooi park. en er lag zlefs al een beetje ijs op het water!
daarna besloot ik terug te gaan naar het hostel om mn boek op te halen en een starbucks op te zoeken., maar alle starbucksen dara zijn niet zoals de mijne in tampa 24 uur open. maar ik vond er 1 die tot 10 uur open was. daarna terug naar t hostel en daar wat gezeten en gekletst met een kerel van .. euhm ergens dicht bij israel. om 11 uur belde suus dat zij en haar vriendin marjolein er bijna waren en ik zou haar ophalen bij de T. (dicht bij ons hostel.)
echt zo leluk om suus weer te zien! t leek helemaal niet aslof we elkaar al 5 maand niet hadden gezien! echt zo leuk gelijk weer! en ook haar vriendin was heel aardig! echt heel leuk.
wel heel raar om heel de tijd nederlands te kunnen praten hoor!

na een probleem te hebben gehad met de receptiejongen (we dachten dat hij ons teveel liet betalen) hebben we een plaatsje gezocht in t hostel waar we lekker konden kletsen. zoveel te vertellen!!
daarna slapen. niet echt goied geslapen want je slaapt met meerdere op een slaapzaal en 1 meisje maakte aardig wat lawaai. :S hmm maarjaa..

zaterdagochtend (20 januari) om 8 uur opgestaan. eerst douchen. daarna ontbijten. je kreeg gratis ontbijt. bagels en muffins. en toen met zn 3e op pad.
we besloten de freedomtreal te doen. die zou je brengen langs ong alle bezienswaardigheden. onderweg begon het te sneeuwen!! na die gelopen te hebben en veel van de echt hele mooie en gafe stad gezien te hebben besloten we naar de harverd university in cambridge tegaan! duurde even voor we er waren. maar t was de moeite echt gaaf! zo groot! we besloten dat we de muur van harverd moesten kussen. dus wij dat doen. mensne die langs liepenheel verbaasd:
what are they doing? they are kissing the wall!! haha wij heel hard lache en wij vertelde ze dat dat in nederland heel normaal is ;)
daarna kwamen we langs het standbeeld van de man die harverd had opgericht. ook nog even zijn schoen gekust. ;)

na een tijdje daar rond gelopen te hebben en binnen gekeken (er waren nog gewoon colleges ook) wouden we graag naar het het recht gedeelte. daar hoor je immers wel veel over. duurde ook weer even voor we daar waren en toen we daar waren hadden we echt zoiets is dit t? haha t andere gedeelte was wel veel mooier. maar we hadden t iig gezien!
t was echt zo koud! later hoorde we dat het -10 was!! en de wind waaide ook gewoon door mn jas heen. want ja in Florida kennen ze geen goeie winterjassen! haha elke keer ginge we van stop naar stop om even op te warmen. ook gingen we al wat eerder avondeten in een leuk cafetje.

savonds gingen we nog uit in de parken daar. echt een sfeertje en hele mooie parken. met een ijsbaan! we wouden nog schaatsen maar t was te duur vonden wij. dus we besloten terug te gaan lopen. maar op een gegeven moment begon de wind zo hard en was het zo koud. dat ik echt niet meer verder kon! khad t gvoel dat ik dood ging zo koud! kzei ook tegen Suus en Marjolein, dat t me niet uitmaakte wat zei deden maar ik ging verdre met de T. echt t deed gewoon zo zeer ook! zo koud! kbedoel -10 dat hebben we in nederland geeneens meer! gelukkig hadden zij t ook erg koud! dus namen we de metro :)

aangekomen bij ons hostel waren we ook best moe. we hadden thee gehaald en gingen we naar t zelfde plekje waar we die avond ervoor ook hadden gezeten. lekker warm en lekker kletse;) we waren het er allemaal overeens dat Boston echt zoon gave stad is! echt heel mooi. ik waande me ook echt een beetje in europa! soms zelfs amsterdam! met winkelstraten en oude straatjes. normaal gesproken heb je dta niet in Amerika. je hebt geen centrum met winkelstraten. maar hier wel! ehct heel gaaf! dara zouk wel willen wonen en studeren!! ook heel veel studenten hier! en jonge mensen, de gemiddelde leeftijd van boston is 30! :)

Daarna naar bed. en nu wel heel lekker geslapen! was ook echt zo moe. niets gehoord van de mensen om me heen :)

zondagochtend (21 januari) ook weer vroeg opgestaan en ontbeten. nu besloten we naar het dure gedeelte van Boston te gaan. dat heete beaconhill. daar wonen alle rijke mensen! was ook een mooie buurt! de huizen leken wel een beetje op grachtenpandjes. toen we keken voor de prijzen zagen we dat 1 appartement, 1 miljoen was en 14 duizend dollar! pfjieuw dara moet je idd rijk voor zijn!

zondag was het ook nog erg koud en toen we bij publik garden en commongarden (de parken) kwamen waren er mensen aan het schaatsen op natuurijs!! waah gaaf! wij daar ook op natuurlijk! maart ik vond t wel een beetje eng hoor! haha t zag er niet zo dik uit. maar marjolein en suus waren stoer en staken het hele meer over! en ze leven nog steeds ;)

daarna gingen we naar het cafe "cheers" daar schijnt een beroemde serie opgenomen te zijn. dat moesten we dan natuurlijk ook wel even gezien hebben.
aangezien het zo koud was hadden we veel stops ingelast. en om ong half 4 besloten we naar ons hostel te lopen om mijn koffertje op te halen. Suus en marjoleins vliegtuig vertrok al om half 7. mijne ging om 8.05
pfjieuw zoveel gelopen dit weekdn! mn voeten deden aant het eind ook echt wel zeer! kbedoel allstars zijn wel fijn, maar voor 3 dagen ong fulltime lopen met koude voeten:S hah
daarna met de T naar de airport waar suus en Marjolein incheckten. daarna daar avond gegeten. en toen was het tijd voor afscheid! maar t was niet zo dramatisch, want we hadden besloten dat we zeker nog is een trip meosten maken. en zij wouden ook erg graag naar forida komen. dus we zien elkaar zeker nog!

toen ik naar mn eigen terminal gegaan om in te checken. ik moets nog wel een poosje wahcten maar dat was niet zo erg.
der vlucht weer allemaal goed gegaan.
toen ik om half 12 in tampa aankwam, en later naar buiten liep was het weer warm! jeeh! t was toch wel erg koud geweest.
maar dat kon niets afdoen aan mijn weekend! het was ehct super gafa geweest! echt super met suus en marjolein en Boston is echt een super stad!
teon nog wahcten op Heather en in grote lijnen alles vertellen. ze was echt zo benieuwd hoe t was geweest!

om 1 uur ging ik ong slapen. en ik was toen echt ook super super moe. maar de volgende ochtend stonden de kids al om 7.50 voor mn deur! "Jitske, jitske!!! " wake up!
ze waren zo blij dta ik er weer was! aaah wel vroeg maar t deed me wel goed dat ze me zo hadden gemist! Heather vertelde ook dat ze me echt5 hadden gemist.. oei word lastig als ik straks vertrek voor langer:S
gelukkig gingen ze smiddags naar opa en oma, Heather had wat dingen voor me of ik dat wou schoonmaken en opruimen. dus kon ik lekker op mn gemakje doen.
savonds nog met Heater naar een shop hier in de buurt. en toen lekker slapen.

dinsdag (23 januari) waren de kids naar aftercare geweest (naschoolseopvang) dus was ook wel lekker. daarna met evans naar de mall. was hij helmala blij om en voor mij wel handig. kwou nog een paar shops checken, en daarna kon Evans lekker spelen op de Playarea. Heather belde op dat ze t niet redde om me optepikken voor half 7. dus gingen we saampjes ergens eten. hij voelde zich helemala speciaal :)

woensdag (24 januari) hadden we de hele dag regen en ik heb al sinds ik terug ben erge hoofdpijn. kdenk dat t komt van alle verfluchten die hier hangen. tis hier ook ehct een grote zooi in huis van alle dingen die worden gedaan. (de badkamers, de officevloer, heather is van alles aant verfen int huis) maarja de kids mochten heel de dag btj tv kijken, want zij waren super moe maar door alles boven kunnen ze geen middagslaapje nemen. dus Heatherw ou ze rustig houden en liet ze lekker tv kijken. dus ook erg fijn weer voor mij :D
toen ik savonds net mn avondeten ophad, ging de telefoon en Heather nam op. zegt ze: "wat leuk! ik dahct al dat jij het was!" dus ik dacht angelique ofz! was het Jelte! (mn broer) echt zo gaaf en lief! ook weer ff bijgekletst!

savonds met angelique naar starbucks. gelukkig was de buuman hier wnat regende nog steeds erg veel. en hij wou me wel een ride geven.
konden jammer genoeg niet zo lang blijven.. dus nog lang niet bijgekletst.. khad dr al 5 dagen niet gezien. maar dr waren lui die we eerder hadden ontmoet dus daar moetsen we bij gaan zitte. soms is dat wel bale. wil je ff bijkletse.. maarja.. t was gezellig.
was ook een meisje van denemarken. we hadden haar al is eerder ontmoet, ze is wel aardig.. beetje apart, maar ach! leuk om zo is mee te praten!

nou weer helemala bij gekletst!

hoop weer van jullie te horen!!

khoorde dat het eindelijk koud begint te worden in Nederland?

heeeeeeeel veel liefs xx Jit

(over bijna 3 maand benk alweer thuis! gaat echt zo snel!)

xxxx

  • 25 Januari 2007 - 15:47

    Mam:

    Gaaaaaaaaaf allemaal.Leuk dat die foto's erbij staan.Inderdaad heel anders dan tampa.Wij hebben niet eens ijs,sta jij er zomaar op!
    xxx

  • 25 Januari 2007 - 19:28

    Suus:

    haaaaaaaj jit!!

    jaaa Boston was echt zoooooo gaaf!! ik vond het geweldig!! ik mis het nu ook wel hoor...zit ik hier weer met vervelende kids :S beetje jammer :S Maar okee, komt wel goed! ooh, het sneeuwt hier nu weer...en...morgen wordt het weer -10 graden!! whaaaaa!! nouja, ik ben al voorbereid! Ooh, ik heb echt zin om naar florida te komen! lijkt me echt gaaf!! :D zie je snel!!
    liefs, Suzan

  • 29 Januari 2007 - 11:06

    Lindy:

    Hey Jitske!

    Echt gaaf wat je allemaal beleeft daar! Lees je verhalen altijd en ook die van Suus! Ben echt jaloers! Ik zit nog steeds weg te rotten op de Heemgaard. Haha.

    Liefs Lindy

  • 29 Januari 2007 - 11:06

    Lindy:

    Hey Jitske!

    Echt gaaf wat je allemaal beleeft daar! Lees je verhalen altijd en ook die van Suus! Ben echt jaloers! Ik zit nog steeds weg te rotten op de Heemgaard. Haha.

    Liefs Lindy

  • 02 Februari 2007 - 17:45

    Nina :

    Heee Jit!!
    Je hebt het echt helemaal naar je zin daar he! Kvind t echt leuk om al jullie verhalen en avonturen te lezen steeds!en gaaf om al die foto's te zien ook!!ben zooo jaloers!;) xx Nina

  • 03 Februari 2007 - 20:47

    Jostieman:

    YO Jitske, via Martens site zag ik ineens jouw naam, ik wist niet van het bestaan af, maar tof! Ik ga morgen alles ff doorlezen... Het beste en tot latersss!

  • 03 Februari 2007 - 20:48

    Jostieman:

    lekker he? starbuckss moeten ze in Apeldoorn ook maar doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 50455

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: