Gasperilla en de dagen rondom. - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Gasperilla en de dagen rondom. - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Gasperilla en de dagen rondom.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

12 Februari 2007 | Verenigde Staten, Tampa

Heej daar!

hier weer een bericht over de dagen rond om gasperilla!

is kijken ik was bij onderdag gebleven:

donderdag 25 januari, had ik alleen Emerson, dat is echt lekker met 1 kind. eerst naar starbucks geweest, wnat daar wou ze zo graag heen de laatste paar dagen. toen naar het park. toen naar een paar winkels. toen weer naar het park. ze voelen zich altidj zo speciaal als je alleen wat met hen doet. en t was gewoon een lekkere dag. konden overal heen. Toen ik weer in het park was zat er een meisje naast me, en zij was ook een aupair! ze is van zweden en 19 jaar oud en heet Hannah. volgens mij is ze wel aardig! was nog en probleem met angelique wnat zij kwam naar het park, en toen zat haar oude familie daar!! en de familie waar ze eesrt was weet niet dat ze naar een nieuwe familie is gegaan! en angelique kwam dara dus met de kids! haha oeps. zij snel weg. maar volgens haar had de moeder van de oude familie haar wel gezien.. tsjaa wat doe je in zon sitautie!
's avonds ontmoette ik angeliques tante, zij is daar heel close mee en zij is voor een maand over gekomen voor angelique. ze verblijft bij de angelique in St. pete. en donderdag avond gingen we met haar tante en de angelqiue van st pete en haar dochter + ik en angelique, naar Hyde Park Cafe. we hadden ook nog wat andere cafes geprobeert maar dara kwamen weniet binne:S ook Hannah kwam even langs. was een gezellige avond!

vrijdag 26 januari gingen we savonds proberen eerst naar Mac dintens te gaan. een restaurant/bar in de buurt. ze hadden de dag ervoor gezegt dat als je wou eten je voor 9 moets komen, want na 9 checken ze je id. dus wij dahct zo slim te zijn, voor 9 uur te gaan, dara wat te eten en daar dna gewoon te blijven. maar op vrijdags was het voor 6 uur! haha. hebben wij weer. nouja wij naar de lime. dahcten we dara maar proberen. was ehct super gezellig en druk daar! t was druk omdat het de vaond voor Gasparilla is. iedreen wou vats een beetje in t sfeertje komen. de barjongen had besloten dattie ons wel relaxt vond en nu geeftie ons drankjes, mooi meegenomen toch?;) pfjeiuw werkt dara trouwes zoooon leuke jongen! maarja die heeft weer ene vreindin. verdre niet echt veel leuke boys hier:S hah
nou was ehcte en gezellige avond. Ryan (werkt @ starbucks) kwma ook nog ff langs en toen de lime dicht ging gingen we naar starbucks waar Heather, Matt en Steve (vriend van Matt) ons kwamne oppikken. Matt en zn vriend bleven slapen, omdat de dag erna gasperrila is en t dan super lastig is om hier te komen, zoveel verkeer en heel veel afgesloten.
maarja moesten ze dus in mij appartment blijve slapen hadden ze besloten. en ik was dara niet op voor bereid! mn kamer was ehct zooon bende!! oeps:| haha
nouja mn excuus was dak niet wist dat ze kwamen.
maar was allemala gezellig.

Zaterdag 27 januari - Gasparilla!! http://gasparillapiratefest.com/photo_gallery.shtml als je daar op de fotos kijkt krijg je wel een beetje een beeld hoe het is. ook heeft angelique wat fotos gemakat maar die komen nog!
echt tis een raar maar gafa festival! haha heel moeilijk uitteleggen als je er niet bij bent geweest. het is een festival over piraten. er is een 2 uur lange parade, met wagens met piraten en die gooien dan kettingen. hoe meer kettingen hoe cooler je bent ofz. en meisje doen er de raarste diongen voor. heel bayshore was vol! (Bayshore is ong 13 km) 70000 mensen!
heel veel, of nouja ong iedreen is dronken, wnat iedrene begint sochtends al met drinken. en daar door gebeuren er ook de raarste dingen. maar ook veel gevechten. heel veel mensen huren ook politieagenten voor die dagvoor in de tuin! haha echt raar dat dat kan! maar zoveel mensen! wel gezellig!! wij gingen eerst naar Gregs huis (de buurman) die had een soort van feestje met eten en alles. en daarna gingen we naar Susan Nations huis. wnat die wonen aan bayshore. ook zij hadden een politieagent gehuurd. zij wonen echt aan "de" straat waar iedree komt. ehct raar lang geleden hebben de jongeren is een straat uitgekozen om die dag te zijn. dat is "willow" gewoprden, en dat is 2 straten verder van wara ik woon. en daar woont Suzan Nations dus aan. en in deze strata gebueren alle coole, rare dingen! mooi om dat allemala te zien vanaf je stoeltje;) veel mensen proberen hun behoeftes in de tuinen te doen, omdat ze niet willen wachten in de rij. maar de politie is er zo bij en dan word je gearresteerd!! jaja Amerika.
wel een hele gezellige dag. met angelique en haar tante t meeste gedaan, en verder met Matt en Heather en erw as nog een ander meisje, Leni bij ons. was gezellig!
savonds nog uiteten gegaan met angelique en haar tante bij een italiaans restaurant. darana nog naar lime, maar alles sloot vroeg, omdat niemand al die dronke mensne binnen willen hebben. en iedreen was ook moe.
Echt gekkenhuis maar leuk om deze dag is mee te maken!!

Zondag 28 januari lekker een relaxt dagje gehad. niet naard e kerk geweest, even naar Hyde park geweest, moest nog wat kaartjes kopen en koffie gehaald bij starbucks. daarna dropte thadd me af bij channelside waar ik even had rondgelopen. en toen vonk t wel weer mooi geweest. naar huis gelopen. en lekker filmpje gekeken en naar bed. echt moe door alle dagen!

Maandag 29 januari met de kids naar de dierentuin. weer een gezellige dag! echt een uitkomst zon jaar pas!

dinsdag 30 januari was mn moeder jarig!! met haar gekletst. en verder een rustige dag gehad.

woensdag 31 januari, een dagje alleen met Evans. eerst naar starbucks (vondtie wel erg gaaf, maar gooide 3 keer zn drinken om.. haha tsja.. ) toen naar de toystore. mochtie wat uitzoekken voor 2 dollar. haha echt leuk om te zien dat ze eigenlijk blijer zijn met goedkope dingen dan met de dure. daarna naar het park. Hij was echt zo blij heel de dag! hij is afgelopen weken echt zo'n lieverd. altdij heel blij alsie me ziet en heel dankbaar. t komt omdat ik vaak dagen met hem alleen heb de laatste tijd. dat doet het ech goed. want heather vertelde me dat evans zo moeilijjk is de laatste tijd bij hen. nou bij mij is hij ehct zo goed en lief! (doet me wel goed dan!;) )
savonds nog even met Angelique naar starbucks.

donderdag 1 februari gewoon een normale dag. savonds moest ik babysitten ook op het buurmeisje audrey. en na het babysitten gingen angelique en ik weer naar de lime. hannah en een andere aupair van polen kwamen ook nog even langs. aparte avond. angelique besloot met mace mee te gaan. vrijdag vertrekt zij voor dit weekedn naar maimi.

Ik ben de laatste dagen hard bezig met het verlengen van mn visa. ik hoop dat het allemaal uitwerkt! pleas duim mee voor me! alles is nu op de bus.

vrijdag (2 februari) besloot heather dat zij graag met de kids bezig wou ziijn, en aangezien het huis nog steeds overal rotzooig is, roeg ze me alsjeblieft te helpen opruimen. hmm dan toch 3 keer liever de kids! maarja.. ook de holidaytree werd afgetuigd. hetaher vond het toch niet zo goed idee. haha
lekker relaxt avondje verder gehad. ik had hannah gebeld of ze iets kon doen, maar zij ging naar disney dit weeknd. beetje jammer:(
maar ik vermaak me ook aleen wel.

Zaterdag (3 februari) eerst lekker relaxt ochtendje gehad en toen heeft Thaddme afgedropt @ de mall. lekker gewinkeld. daarna thuis nog een filmpje gekeken.

Zondag (4 februari) met Matt mee naar zijn kerk. was weer gezellig. rob weer is gezien, was door omstandigheden een tijdje geleden. was gelukkig wel weer gezellig.
daarna naar huis, want savonds hadden ze een superbowl (De footbalgame van het jaar, schijnt erg beroemd te zijn, maar ik kende t niet.. oeps!) party. waar ik ook voor uitgendoigd was. en dus vonk t wel lekker smiddags even thuis te zijn. en matt en rob zouden me dan om 5 uur oppikken. toen ik op henj aan het wachten was belde Jelte ineens! echt ergg gaaf en leuk en gezelllig! altidj echt een verrassing als er ineens iemand van Nederland aan de telefoon is! even lekker bij gekletst zover dta kon, wnat was overal herrie in huis. maar volgens mij hebben we aardig wat gekletst nog! :D

toen om 6 uur kwamen Rob en matt eindelijk, moesten we nog snel wat boodschappen halen voor t feestje. toen we daar aankwamen was wel gezlelig, maar voelde me toch een beetje ongemakkelijk, iedreen was footballgame anat kijken, en ik snap geen drol van t hele football. en ook ken ik de mensen niet zo goed, dus ja kweet niet kvon t niet heel erg om were te gaan. iedreen was wel heel aardig en vond het leuk dat ik gekomen was! en ik vond t wel erg lief ook dat ze me uitgenodigd hadden!

verder een normale rustige week gehad, met veel babysitten.. :S 5 avonden.. 3 avonden bij de buurvrouw, en dat is opzich wle fijn want dan verdien ik mooi wat extra. maar ik moet zeggen dat ik blij ben als deze week voorbij is. want dit is wel erg veel rond de kinderen. heb wel ff een break nodig. donderdag, was de ergste dag, wnat ik oest al om 4 uur bij pam de buurvrouw oppassen, en dus nam ik de kids mee over. ze wouden ergg graag naar t park, dus ik een fietsjes verzameld en daargingen we. de heenweg ging nog wel, maar de terug weg! haha als je me zou zien zou je vast denken wat zijn die aant doen!
Evans fiets die hij voor kerst heeft gekregen is te groot en hij valt daar om de 4 minuten mee om. Emerson luisterde voor geen kant, en ging elke keer veel te vervooruit. en op een gegeven oment brak audreys trapper af, en kon ze niet meer fietsen. menn... ik heb t overleeft.. maar hoe! haha

vrijdagavond (9 februari) eindelijk weer is angelique gezien. ze was afelopen weekend naar Miami geweest, en door al mijn babysitten hadden we nog geen kans gehad om wat te doen. ook is haar tante er nog steeds en daar doet ze ook veel mee. dus nouja al met al nog nix gedaan. na dat ik had gebabysit, ging ik naar de lime waar angelique en haar tante en andere angelique was. later kwamen ook nog hannah en asha, 2 andere aupairs. en we zagen nog wat bekenden. het was wel gezellig, alleen angelique is helemaal hotel de botel van die mace. en iedreen waarschuwt haar ervoor, want ze word gewoon gebruikt. en tis ook echt geen goede jongen. maarja ze blijft haar eigen ding doen. dus das wel dom.
daarna gingen we naar starbucks, en maakten we plannen om zondags naar st augustine te gaan! dat is het eerst gebouwde plaatsje in amerika. super leuk lijkt me omdat te zien. Ik angelique, angeliques tante en andere angelique en Ryan, van starbucks. zouden dan gaan. maar zaterdag belde angelique dta t gecanceld was, omdat andere angelique ziek was. balen!! ik hoop dat we t een andere keer kunnen doen.

nou het is een enorm bericht weer geworden. sorry dta ik niet wat eerder het erop heb gezet, maar internet was afgesloten wegens nieuw vloerbedekking. dus nouja. sorry!!!

ook hebk nog fotos van gasperrila, maar angelique moet die nog opsturen. waarschijnlijk doe ik die erbij in mn volgende bericht.

hoop van jullie te horen!

liefs xx jitske

  • 13 Februari 2007 - 02:19

    Suzan:

    heeeeeeeeej jit,

    gaaf om je verhalen weer te lezen!! en ach...die lengte overleven we wel hoor ;) We maken gewoon teveel mee om het kort te houden he ;) !! hiihihii..22 feb kom ik naar je toe!! GAAF!! heb er echt mega veel zin in!! Het lijkt me super om eens te zien waar je woont enz.!! GAAF!! heb er echt zin in!!

    Byee,, tot snel!! Liefs,
    Suzan

  • 27 Februari 2007 - 12:14

    Fanoula:

    Eeeey lieve jit!

    het duurt altijd ff voordat ik klaar ben, maar vind het toch leuk om je verhalen te lezen ;)
    Het schiet al op, voor je het weet ben je weer terug :)!
    Ik mail je snel weer!
    Kusss, fanoul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 50458

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: