eerste weken in 2007 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu eerste weken in 2007 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

eerste weken in 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

25 Januari 2007 | Verenigde Staten, Tampa

heej allemaal!

Het ziet er naar uit dat dit een enorm lang bericht gaat worden, want heb het steeds uitgesteld om aan dit bericht te bginnen. laatse weken na oud en nieuw zijn nog al chaotisch namelijk! haha niet veel tijd om aan mn algemene mail te beginnen voor mn site. dus wees voorbereid! ;)

Waar was ik gebleven. ik had de maandag na oud en nieuw gehad...

woensdag 3 januari, een gewone dag gehad, maar 'savonds besloten Angelique en ik ergens 'buiten de deur' te gaan eten. dus gingen we naar een restaurantje dicht bij starbucks, waar we al eens eerder waren geweest 'daily eats'. het is wel een aardig plaatsje en het eten is niet te duur en goed! dus dat was gezellig en terwijl we aan het eten waren belde Rob om te vragen of we zin hadden wat te doen aankomend weekend!

Vrijdag 5 januari heb ik uiteindelijk besloten Heather te vertellen over mn heimwee. ik had namelijk al sinds kerst dat ik helemaal niet lekker in mn vel zat. heel veel aan thuis denken, en ook elke nacht dromen over thuis. khad ook helemaAL geen fut om iets te doen met de kids. en nouja zat echt niet lekker in mn vel. kon wel janken om alles.
Heather had vrijdag ineens het gevoel dat er iets niet goed zat, dus zei ze 'Jitske de laatste tijd hebben we helemala niet ehct meer de kans om wat te praten, hoe gaat het met je' nouja verkeerde vraag voor mij. begon dus te huile en toen kwam alles er uit. ze schrok er echt enorm van. en vond het zo erg voor me! ze voelde zich helemaal ziek ervan.
Ik heb wel echt duidelijk gemaakt dat het niet aan hun ligt, het is gewoon dat ik 4 maand geen heimwee had gehad, en ineens valt het echt erg op me. nouja en natuurlijk waren er ook wel wat dingetjes waar ik tegenaan liep. helmaal als je niet echt goed in je ve lzit zie je de minpunten. en gelukkig kon ik alles aan haar kwijt en ze wil me erg graag helpen, zodat ik me beter voel!
aah ze was helmaal naar er van! ze zei ook dat ze zo veel van me houd en me echt ziet als haar zusje en dat ze zo hoop dat ik hier kon blijven. Ik vertelde haar toen dat dat voor mij ook het probleem is "als ik hun niet zo lief vond was ik nu al lang thuis geweest!" het is gewoon zo moeilijk aan de ene kant wilk graag naar huis maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen het hier te verlaten! ze zijn zo als familie voor me!
het is gewoon erg lastig. ik heb ook geen idee wat ik moet doen. ze vroeg of ik misschien een weekje naar huis wou.. maar dat is dnek ik ook geen oplossing. of ze vroeg of ik dan al in maart naar huis wou en dan 6 maand thuis en hier terug komen om te studeren. maar ik denk dat 6 maand dan toch te lang is. aargh de beste oplossing is gewoon dat iedreen die ik lief heb in nederland hier naar toe komt! haha
maar ze zei misshcien kunnen we wat gave dingen doen, zoals een trip plannen of wat meer uit.. haha ze wil zo graag dat ik me weer super voel. echt ik had geen betere familie kunnen treffen.
gelijk zei ze dat we zaterdagavond wat leuks zouden gaan doen.

daarna smiddags naar de mall. waar Heather en ik allebei geen zin meer in hadden. maar juist wel goed om dan even weg te zijn. we gingen naar de mall met de kids en shannon en angelique en de kids zouden dara dan ook zijn. konden eerst Heather en shannon even winkelen en daarna angelique en ik.
daar ook avond gegeten.. hm de milkshake van "chikfile" is echt de beste! jammer dat we dat niet in nederland hebben. of nouja misshcien wel goed;)

Toen belde Rob of we die avond al wat konden doen.en dat kwam eigenlijk wel goed uit wnat zaterdags kon angelique niet.
dus zo gezegt zo gedaan. om 9 uur kwam hij bij mn huis om angelique en mij op te pikken. een vriendin van hem was er ook. zij was 2 jaar in de oucraine geweest. leuk om daar is wat over te horen. eerst gingen we naar een mexicaans resaturant 'chili's' en daar ontmoeten we ook matt en een vriend (greg). daarna besloten we naar robs appartment te gaan (ik, Rob, matt en angelique) mega veel fun gehad. echt hard gelachen. en gedronken. op een gegeven moment zei Rob "ok als ik meer drink kan ik jullie niet meer thuis brengen" was om 1 uur ofz. maar t was nog gezellig en dus besloten we dat we zouden blijven slapen. echt een gezellige avond gehad.
op ene gegeven moment woude ze jackass kijke haha oke.. echt een jongensding denk ik;)

zaterdagochtend(6 januari) bracht rob ons naar huis. hij moest eerst nog even lans een shop. daarna de hele middag gerelaxt met angelique.. beetje op de bank gehangen, en daarna moest ze babysitten. Toen heather thuis kwam zouden we dus wat leuks gaan doen, dus om 9 uur gingen we naar haar favorite restaurant, Berns. echt een super mooi restaurant helemaal in de stijl van de renaissance en elke ruimte is anders. kan het niet goed uitleggen. maar erg gaaf (en duur) veel beroemdheden van tampa komen daar.. het is een van heathers favorite restaurants, dus leuk om is te zien!
(oohja als ik zeg dat we naar een restaurant gaan betekend dat niet dat je elke keer een 3 gangen menu neemt, haha soms ga je hier ook gewoon naar een restaurant om wat te drinken, dus denk niet dat ik nu helmaal tonnetje rond ben;) )

ze hebben daar de beste desserts van Tampa dus dat moesten we natuurlijk wel proberen. de dessertroom is boven, en daar speelt een mannetje live piano. je hebt dan allemaal kleine ruimtetjes in die room. en als je dan een lied wil horen kan je de pianoman bellen. maar wij hadden het geluk dat we in de ruimte kwamen te zitten waar de man zelf ook zat. dat was volgens heather heel veel mazzel, want normaal gesproke kom je daar niet zo gauw. de man liep een beetje rond en toen hij hoorde dat ik van nederland was. (heather verteld dat altijd in volle glorie) speelde hij zelfs 'tulpen uit Amsterdam'! echt een lief mannetje. met iedreen een praatje maken.

zondag (7 januari) met heather en thadd naar de kerk. angelique zou ook gaan deze keer met shannon en chris mee (zitten in dezlefde kerk als Heather en thadd) dus dat was wel coowl. zij is niet christelijk,. na de kerk gingen we met zn alle lunchen. ook erg gezellig. voel me echt als een grote familie. echt leuk dat de familie waar angelique nu voor aupair is, zulke goede vrienden is mert heather en thadd.
daarna gingen angelique en ik naar pauls huis, waar zij nu dus woont. en hebben smiddags lekker bij het zwembad liggen zonnen.
op een gegeven moment werd t wat bewolkt en besloten we naar channelside te gaan. want daar zouden we zoiezo later heen gaan, omdat paul ons had uitgenodigt om naar de bios te gaan. dus wij zouden alvast eerder gaan en zouden hem daar ontmoeten.
de dag was erg vermoeiend want angelqiue was moe. en ze spreekt al niet zo goed engles. en nu verstond ze helmaal nix meer. en ik was ook beetje moe. en heb dan niet zoveel geduld. dus moest daar echt goed op lette.
daarna steeds in channelside geweest en om 5 uur kwam paul om naar de bios tegaan. we keken de pursuit of happiness. die wou ik al een tijd zien! en hij was ook goed! erg zielig.
na de bios naar restaurant geweest. en daar dinner gegeten.
was al met al gezellige avond! maar toenk thuis was wask wel moe!

maandag (8 januari) had ik special Evans-Jitske dag. Ik wou met hem hetzelfde doen als ik al een keer eerder had gedaan met Emerson. dus we vertrokken met de trolley naar channelside. Daar een beetje rondgelopen en ijsje gekocht. daarna naar de bios, en de film Charlottesweb gezien. egt lieve film! voor Evans was het iets te lang. hij is nog maar 3 en kan niet zo lang stilzitten, maar er zaten gelukkig niet zoveel mensen in de zaal en ik had een goed plekje uitgekozen waar die een beetje kon bewegen. en hij was zo blij dat we een speciale dag hadden. elke keer zei die "Jitske, dankje wel dat we een speciale dag hebben!". en steeds heel lief bij me zitten. echt goed dat we dit deden, want de laatste tijd werd evans weer wat lastiger. het is dan echt goed om iets samen te doen en alleen hem aandacht te geven.
daarna een foto gemaakt in een fotohokje,. haha maar dat fotohokje was niet helmaal geod meer dus de fotos kwamen er wat vaag uit. haha maar goed we hadden lol. ;)

toen weer met de trolley en streetcar terug. dat doen ze normaal gesproken niet dus dat vinden ze altijd wel gaaf!

dinsdag (9 januari) hadden we een normale dag en toen evans wakker werd van zn "Nap" gingen we een ijsje halen bij de icecreamstore. toen we daar zo zaten ons ijsje te eten. komt er een mannetje met allemaal camera's om zn nek heel blij langslopen, en heel erg naar ons kijken. dus ik had al een soort van vermoeden. en ja hoor hij kwam binnenlopen. dus ik dacht al "onee he!" zegtie "jaa jullie zitten daar zo lief." ik reed langs en dacht dat is een leuke foto! dus ben om gekeerd en heb mn auto geparkeerd. en hier ben ik. zouden jullie het leuk vinden als ik een foto nam. dus ik zo euhm ja hoor. zegtie mag ik dan je naam. dus ik vertelde onze namen. maar toen wou die ook onze achternamen. dus ik nu toch wta voorzichtiger, dattie mijn achternaam kon weten. maar van de kids wist ik niet echt, wnat ik ben maar hun aupair. en hij had nog niet gezegt waar die van was. ik bedoel hij was gewoon een mannetje met allerlei cameras om zn nek. toen vroeg hij of ik dan de ouders kon bellen, dus ik dat maar gedaan. Heather dacht dat t wel ok was. en ik hing net op toen die vertelde dtatie ook een businesscars had.. haha alsie dat nou eerder had gedaan!

nouja de achternamen gegeven. en hij allemaal fotos nemen van emer en Evans, eerst binnen en toen buiten. Emer en evans vionden het natuurlijk helmala geweldig, ze moesten doen alsof die man er niet was. maar dat werkte niet echt haha! echte clownen. ze hadden van die snoepoogballen gekregen van de ijsverkoper. dus deden daar deden ze van alles mee. na een tijdje kwam die weer binnen. en vertelde dat als deze foto werd uitgekozen voor de krant. (hij was van de st petersburg krant) zou het er morgen instaan. ze hebben een pagina, wat heet het allerdaagse leven ofz.
en de volgende dag stonden ze er in!! haha echt heeele grote foto! echt leuk! en dit stond onder de foto:

"" After eating ice cream at Nature's Table Cafe, Emerson Taylor, 5, left, and her brother Evans, 3, play with eyes made out of candy on Tuesday evening, as they sat looking out to the sidewalk and empty patio tables. The cooler temperatures Tuesday evening did not deter their appetite for ice cream. "It doesn't cold me," said Emerson.""

de foto kan ik jammer genoeg niet laten zien:(

donderdag (11 januari) dropte heather me af bij de boekwinkel. daar een hele tijd rond gehangen en 2 leesboeken gekocht en 1 boek voor vocabulary engels. dat is natuurlijk nooit verkeerd om beter te maken ;)

Toen heather me oppikte, haalden we de kids van school en toen naar huis om matt op te pikken, die had een sollicitatiegesprek gehad en kwam daarna naar ons. daarna met de hele familie naar de triftstore (tweedehandszaak, heather wou kijken of er wat stond voor de nieuwe badkamers die er komen), daarna naar de supermarkt. haha alles met elkaar. en de kids waren niet echt in een goede bui dus blij toen we thuis waren. de overburen hadden gebeld of audrey kon komen spelen. dus ik, Matt en de kids naar het park. mooi handig als 'uncle' Matt' er is. die houd de kids wel bezig ;)

toen we thuis kwamen gingen we nog wat valentijnsdecoraties maken voor in de holidayboom, dat is iets nieuws wat heather heeft bedacht. maar het is een goed idee om met de kids voor elke verschillende holiday decoraties te maken.
daarna pizza gegeten, daarna Matt naar huis en ik met Angelique @ starbucks.

zaterdag (13 januari) eerst naar Heathers ouders huis. ze ging met de kids en haar vader en matt lunchen. (haar moeder is deze week op vakantie) en ze kon mij dan mooi afdroppen @ de mall. ik had nog wat warms nodig voor Boston, dus kwam goed uit.
ik ga namelijk met suus en een vriendin van haar naar Boston! echt zo leuk! suus en ik wouden zoiezo al graag is wat afspreken, en zaten te kijken wanneer het kon. toen zei ze dat ze met paar vriendinnen naar chicago zou gaan en dat ik wel mee kon!! dat leek me natuurlijk super. uiteindelijk werd het geen chicago maar Boston! nog gaver!! (denk ik)
dus nu ga ik van 19 tm 21 janurai naar Boston! we slapen in een hostel. ik zie er zo naar uit! echt zo gaaf om suus weer te zien!

Zondag (14 januari) pikte Matt me op voor zn kerk. iedereen nog steeds erg aardig, en 2 meisjes vroegen of ik donderdag met hen wat wou doen. (kon uiteindelijk niet omdat ik een verjaardagsdinner had) en Amber vond het ook leuk om is wat te doen! dus positief!
ook vroegen ze me mee voor weekend kamperen alleen voor girls van de kerk. super leuk leek me dat! maar het was in het weekend dat ik naar Boston ga! jammer. hoop dat er snel nog is iets als dat gaat gebeuren.
na de kerk met iets van 8 lui gelunched, was ook gezellig.
op de terugweg vertelde matt dat hij me ook echt ziet als familie, hij zei ook als je familie van mn zus bent, dan ben je familie van mij. dus wel lief natuurlijk! benk ook blij om. kan ook goed met m praten.
ik vind het echt super dat zelfs heathers en thadds familie mij als familie beschouwen. dat zeggen ze ook dat als ik er bij ben ze niet eens merken dat ik niet van de familie ben. echt lieve mensen allemaal!
smiddags hadden we de verjaardag van tice, Angeliques aupair kindje. was ook leuk! erg lekkere taart;)

Maandag (15 januari) begonnen de lui met de badkamers. de badkamers worden er helemaal uitgesloopt en nieuwe in gezet en dat begon dus maandag. ik moet dus zoveel mogelijk uit huis zijn met de kids wnat het is echt een enorme puinhoop.
deze dag begon mn eerste trip. heather dropte mij en de kids af bij de dierentuin. ze kocht gelijk een jaarkaart dus dat gaat vaker gebeuren, en dat vind ik niet erg want het was een erg leuke en gezellige dag! de kids vonden het helmaal geweldig en het was evans eerste keer @ de zoo! ze vonden het hartstikke gaaf en ook voor mij is dit veel makkelijker dan ze thuis bezig houden. wel erg vermoeiend maar vermoeiend leuk! haha echt zo jammer dat ik nog geen camera heb!

Amber had gevraagd of ik maandagavond wou helpen met iets voor de thuislozen, een project vanuit de kerk. en dan daarna iets doen. maar ik was ehct helemaal op, en dat begreep ze gelukkig goed dus nu gaan we wss volgende week wat doen. :)

dinsdag (16 januari) gingen we naar het Aquarium in channelside. normaal gesproken is dat erg duur. maar we konden de pas lenen van Pam, de overbuurvrouw, dus konden we gratis. was opzich wel ok. maar voor de kids niet heel erg leuk. ik dnek dat het voor ouderen leuker en interresanter is dan voor kinderen. (blij dat we daar geen jaarpas voor hebben haha) de kids hebben meer zoiets van ooooooooh fishes!! en zien haast geen verschil. in iets van 15 minuten hadden we alles 'fishes' gezien. haha nee dat is overdreven maar wel erg snel. gelukkig was er om 3 uur een pinguin soort van show. ze lieten dan pinguins vrij rondlopen op een plaats en dan kan je vragen stellen enz. niemand stelde vragen behalve emerson haha. echt zon schatje. als iemand zegt dat ze vragen mag stellen. gaat haar hand al omhoog. en meetsal zijn het dingen die ze allang zlef weet maar ze wil gewoon wat vragen. vind ze coowl;) zelfs evans vroeg 2 dingen. die doet dat normala nooit. echt lief. en volgens mij vond die kerel t wel leuk, wnat hij moet toch 30 min volpraten.
op het laatst stak Emerson haar hand nog is op. om te vertellen dat ze een pinguinsong wist! die mocht ze toen zingen als het was afgelopen. na 1 regel te hebben gezongen wist ze de rest niet meer. haha dta is echt Emer!
na de pinguinshow hebben de kids verder de hele dag in de kidsplayarea gespeeld. helmaal piratig gemaakt. wel leuk! dat vinden ze veel leuker als het hele aquarium! ;)

woensdag (17 januari) gingen ik en Evans naar de Mall. daar een tijdje rondgehangen. in een paar winkels geweest. maar winkelen met evans is zogoed als onmogelijk. maar een paar winkels ging nog aaridg. maar niets gekocht. hij een tidj op de playarea gespeeld. en daarna pikte heather ons weer op.
heater is deze week aardig gestrest, omdat de dingen die ze voord e badkamer moets kopen nog niet rond waren. wat dus eigenlijk wel moest, omdat die kerels al waren begonnen. en ze was aan de officevloer begonnen en dat wou ook niet. dus ze was aardig in de stress. maar het gaat gelukkig nu allemala weer wat beter. en het komt toch allemaal nog aardig op zn pootjes terecht.

nu is het voor haar helmaal fijn dat ik er ben en overal heen kan met de kids. dan kan zij haar ding doen.

donderdag (18 januari) was Matts verjaardag. hij zou hier komen lunchen samen met heathers vader. de kids hadden een 'birthdaycake' voor hem versierd, (erg lekker!!) en die mochten we eten na de lunch! hmm. Matt bleef nog een poosje met Evans, wat voor mij wel goed uitkwam want kwas erg moe. en Heather moest nog wat dingen doen en nam emerson mee.

toen matt na een tijdje vertrok ben ik met evans naar het park gegaan. dat is ook altijd wel ideaal als je beetje moe bent.

toen we terug kwamen was Emerson aan het spelen bij het overbuurmeisje en evans was erg moe dus die mocht tv kijken. ik een beetje schoongemaakt en om 6 uur moesten we weer bij een restaurantje in de buurt zijn omdat we daar een verjaardags dinner hadden, met Shannon,Blake en Tice (de familie waar Angelique aupair is) want nu was het echt Tice verjaardag.

om ongeveer 7 uur waren we weer terug. en ging ik mn spulletjes inpakken voor Boston!! wat wel aardig een beetje een probleem is want daar vriest het nu zo ongeveer en ik heb haast geen warme kleren!
gelukkig nog wel een beetje weten bij elkaar te sprokkelen van heather. en ik denk dat ik het wel overleef. gewoon veel over elkaar aan ;)

okee dat was het! erg lang bericht geworden zie ik zo;)

ik zal jullie snel over Boston vertellen na het weekend!! kheb er zoveel zin in!! :D


veel liefs xx Jit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 50459

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: