update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jitske - WaarBenJij.nu

update

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

29 Juni 2010 | Australië, Sydney

heej lieve allemaal!

ik zit met keel/amandelontsteking een dagje thuis in mn bedje, dus tijd om weereens even een update te geven over hoe het hier allemaal gaat!

we zijn ondertussen in Sydney!! er is al weer aardig wat tijd verstreken nadat ik mn laatste verslagje hierop had gezet, maar de eerste dag dat we vertrokken stonden we helaas al stil met de auto.
gelukkig gebeurde dit in esperance, waar 1 van de mooiste stranden in australie zijn, en niet in de onbewoonde wereld tussen esperance en adelaide, wat iets van 2500 km is! erg leuke tijd gehad in esperance en super lieve mensen allemaal!

na 4 dagen was de auto gefixt en vertrokken we naar adelaide. na 1,5 dag gereden te hebben kwamen we aan en bleek dat de uitlaat kapot was en vervangen moest worden! ah man! gelukkig duurde dit niet zo lang en koste het niet al te veel geld. maar terwijl ze hier zo mee bezig waren ontdekten ze dat onze head gaskett, geen idee wat dat in het NL is. kapot is. en dat t 2000 dollar minimum kost om dat te fixen!
dus of de auto verkopen, maarvoor weinig en dan een camper huren, waarmee we dus veel geld verliezen. of t risico wagen en t proberen te halen naar cairns.

we besloten die beslissing in melbourne te nemen, dus gelijk doorgereden. wat er dus opneer kwam dat we 3000 km in 2,5 dag hadden gereden!
in melbourne anagekomen hadden we gelukkig al een adres voor een hostel en kwamen we terrecht in room 56! superrrr! int begin wisten we niet zo goed wat we er van moesten denken. 10 bedden in een kamer en de meiden waren nou niet heel erg open. maar dat veranderde al snel en we hebben echt een super tijd met hen allemaal gehad!

super leuk hostel en in no time ken je zowat iedreeen en ook ontzettend veel mensen in St. Kilda (de buurt van melbourne waar we verbleven.)

melbourne ook een super stad! lijkt best europees en veel met art, muziek en extreme mensen! de trams die er rond rijden deden me aan amsterdam denken en ik voelde me dan ook gelijk thuis;)

na 1,5 week deden we de great ocean road, wat ook echt GREAT was! the 12 apostels waren echt super gafa om te zien! en ook koala's int wild gezien!
de volgende vertrokken we vanuit melbourne richting Canberra. erg verdrietig wel om melbourne en iedreen die we hadden ontmoet achter te laten, maar hopelijk zien we de meesten nog eens of kan ik nog eens terug!

in Melbourne heb ik namelijk besloten TOCH nog een keer aupair te zijn voor een familie in Brisbane. klinkt allemaal ontzettend goed en zij kunnen mij helpen mij 2e jaars visum te krijgen zodat ik voor mijn 30e nog een keer een jaar t6erug kan naar Australie! of ik kan m aan mn 1e jaars visum vastplakken, maar dat weet ik allemala nog niet. normaal moet je of in de mijnen of op een boerderij werken voor 3 maand om je 2e jaars visum te krijgen, of een van de andere shittige baantjes, maar omdat hij in een constructie bedrijf werkt, of manager is weet niet precies kan ik voor hem werken, want dat geld dus ook als 1 van de regels voor een 2e jaars visum!

erg spannend dus weer, maar ze zijn enrom aardig en helpen nu al met van alles, zo veblijven we nu gratis in sydney! eerst bij mijn host-dads broer en nu de rest van de week bij zijn moeder!

half augustus moet ik beginnen, maar in juli gaan we er al 2 weken heen om hen te helpen, zodat ze niet een hele maand hoeven te overbruggen met daycare. wanneer ik begin moet ik 3 dagen oppassen en de rest van de dagen kan ik extra werk doen in hun bakkerij, wat enorm goed verdiend of in zijn andere bedrijf waar hij werkt.
ideaal dus, want geld is opzich wel weer even welkom!
dus ja even een omschakeling maar blijf dus sowieso tot midden december weg en dan zie ik weer verder!

nja goed eenmaal in Canberra aangekomen, was daar dus vrij weinig! haha ook de hostels waren vol en kwamen we dus in een enorm stom hostel terrecht waar we 35 dollar moesten betalen en de kamer was ranzig! de volgende dag een beetje rondgetoured met onze auto die t nog steedsniet heeft begeven. en kwamen we dus wsl op tv (skynews) haha want er is een nieuwe prime minister, opeens. dus ze waren er over anat vertellen toen wij dus ontdekten dat we al 3 keer met onze auto achter hen langs waren gereden haha dus wij nog 2 keer er langs gereden en super hard gezwaaid! hahahah was echt grappig, geen idee of we er nou ook ehct op waren maar t idee was leuk;)

daarna doorgereden naar SYDNEEEEEYYY!
kwamen aan int donker dus gelijk naar de familie gegaan waar we zouden slapen en de volgende dag op pad! zoo raar om in sydney rond te rijden en te lopen en dan ineens The Operahouse in het echt te zien! en de brug en wauw! kon niet geloven dat ik er nou echt was! haha sydney lijkt zo ongelovelijk ver en nu ben ik hier gewoon! wie had in januari kunnen denken dat ik nu in Sydney zou zijn! :D echt super!

ik vind sydney echt een super stad! we hebben al veel rondgecrossed op de ferry's die overal naar toegaan en je een goed zicht geven op de stad. en naar Bondi-beach. het beroemste strand van australie, dit strand is altijd op tv en veel te beleven! in perth keek ik er weleens naar! haha echt raar om het nu life te zien. alhoewel t nu hier 'winter' is en dus niet zo druk, maar toch cool!

maar goed! dat was dus even een hele snelle update! jullie weten weer even dat ik veilig ben, en hopelijk werkt de antibiotica snel en ben ik weer snel sydney en de rest van australie aan het onveilig maken!!!

laat weten hoe het met jullie gaat!!

luvyaa en miss yaaa

  • 29 Juni 2010 - 08:25

    Gerrit En Ineke:

    klinkt goed!!
    Au Pair en werken in de bakkerij (snoepen??)is beter dan in een mijn werken!! Alhoewel...een tijdje op een boerderij werken is ook niet verkeerd....(sprak gerrit de boerenzoon..)
    Nu wij net terug zijn van onze USA-trip, lezen we zo'n verslag al weer heel anders! Love!!

  • 29 Juni 2010 - 10:37

    Jori:

    Jit dit is niet meer leuk! Je moet onmiddelijk terug komen want je wordt gemist!

    Over en uit!
    Xjes Jori

    PS. En natuurlijk heel veel plezier met je mooie avontuur ;-)

  • 29 Juni 2010 - 12:54

    Miranda:

    Goed om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.! maar je moet wel weer een keer terug komen hoor.! :O gaat oma een feesie geven en dan ben jij er niet, jammer jammer.!

    Veel plezier lieve nicht.! we gunnen het je van harte.! en stiekem, diep in ons hartje, zijn we eigelijk stikjaloers op je.! :P

    Dikke Kus
    Veeeeel liefs(L)

  • 29 Juni 2010 - 12:55

    Miranda:

    En heel veel beterschap natuurlijk (A)

  • 29 Juni 2010 - 16:49

    Jacqueline:

    Waaaah ga je weer aupairen? Superleuk! Jij maakt er een mooi avontuur van daar!! Geniet ervan! xx

  • 30 Juni 2010 - 10:06

    Fenneke:

    Woow jit! wat een avonturen! hopelijk geeft jullie auto het noooit meer op!
    Fijn dat jullie overal zo open worden ontvangen! Fijn dat al weer zoveel plannen hebt voor de komende maanden! gaaf hoor!
    kzit hier achter mun computertje jaloers te zijn!! haha

    have fun down under!!

    xx Fenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

down under

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

Bye Australia!

02 December 2010

New Zealand

07 Oktober 2010

berichtje vanuit t 'ECHTE' australie

27 September 2010

op naar de middle of nowhere!

11 Augustus 2010

update
Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 50444

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: