Franse vriendin en university Party!!:D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Franse vriendin en university Party!!:D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Franse vriendin en university Party!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

07 December 2006 | Verenigde Staten, Tampa

hello!!

hoe gaat t daar na de sinterklaas parties? iedreen vol van alle kruidnootjes en blij met de kadoos? toch wel jammer dat de lieve sint mij vergeten heeft hier in amerika.;) ja dat miste ik wel hoor! als je alle leuke verhalen hoort, ook van bij mij thuis enz. maarja.. ik heb hier weer goede dingen. en ik heb op 5 december kruidnootjes gebakke met de kids! haha:D zijn wel niet zo lekker als wanneer je ze koopt, maar ze vonden t almala helmaal lekker! en t gaf mij toch een beetje een sinterklaas gevoel:)

Ik heb nu trouwes eindelijk een goeie vriendin! echt super! dat maakt alles nog leuker! ze is een franse aupair en Heather heeft haar ontmoet..
is wel een grappig verhaal ze was aant rijde in dr auto en ze was aan de tel.. ineens ziet ze een meisje met 2 kids en kreeg ze heel erg t gevoel dat t een aupair was. dus ze zegt tegen degene die ze aan de tel had. ik moet gaan! ik ga een fool van mezlef make. dus ze keert de auto en rijd terug, doet t raampje open en vraagt ben jij een aupair?! en toen was t een aupair! dus heather kwam helemaal blij thuis, dat ze een aupair had ontmoet. en ze had haar email, dus ik haar gelijk geemaild. en vanaf toen klikte t al vet goed. Ze woont hier 3 min lopen verder op. dat is ook heel positief natuurlijk! we kunnen zo bijelkaar langs en wat doen. :)
We hadden de eerste keer afgesproken @ starbucks (de beste koffieplaast ever! vind ik dan! haha) en hadde veel over te praten en was super leuk en sindsdien doen we elke dag wel wat. vaak naar starbucks, of naar 'the mall' om te shoppen en donderdag zijn we uitgeweest in een cafe hier in de buurt. (Hyde park cafe heet dat) op donderdag mag je daar ook in als je geen 21 bent, dus was wel lache, en Angelique kent dara de Uitsmijter wnat hij is ook frans, dus kreeg ze een bandje (wat laat zien dat je wel 21 bent, (ze is geen 21 maar toch mooi meegenomen;) ) en daarmee kan je gratis drinken halen!) helemaal mooi meegenomen natuurlijk.

daar hadde we paar franse jongens ontmoet, was heel gezellig enz. en aant eind vd avond nodigde die franse lui ons uit voor een university party op zaterdagavond!
dat zagen we wel zitte natuurlijk, (van die feestjes als je in de amerikaanse films ziet) alleen was het in St Pete, dat is een plaats hier een half uur rijden vandaan. maar angelique (dat is de naam vd franse aupair.) heeft dara familie wonen, dus gingen we daar overdag heen en dan savonds naar de collegeparty. en konden ook bij haar familie slapen.. was allemaal echt super! het lijkt net of ik haar al vet lang ken.:)
haar familie heeft een zoon van 16 en er is nu een neef in huis van 20, alleen die kan alleen maar frans praten. maar was wel gezellig! leuke lui! en snachts moesten we in de kamer van die jonges slapen, staan 2 2 persoonsbedden, dus hun bij elkaar in en wij. maarja zoals gewoonlijk kan ik niet goed stil zijn, dus toen we snachts of nouja sochtends thuis kwamen, zag ik niet dat er een stoel in t gangpad stond, dus liep ik vet hard tegen aan, en had hun gelijk wakker gemaakt, maar vonden ze gelukkig niet zo erg. en we hadden geen pyama mee, dus de tante van angelique had 2 voor ons klaar gelegd, maar t ware echt super vage. haha dus wij konde niet meer stoppe met lache. nouja niemand vond t erg zeide ze, en ze woude graag dta we nog is kwamen..
dus das vast een goed teken;) er werd veel frans gepraat, en dat is natuurlijk wel goed voor mn frans.. (niet dta ik t goed kan verstaan.. maarja..)
ok over de collegeparty.. was echt crazy! nog crazier als in de films. eerst gingen we naar apartments waar die lui wone. en iedreen liep in en uit en dara dronken we wat.. en om uur of 11/half 12 ginge we naar een andere plaats waar ook apartments waren, alleen dan 1 was omgebouwd tot plaats wara de dj was en alles. maar er waren zoveel mensen! er was een balkon voor en iedereen stond daar op en je kon zowat niet bewegen. ik was bang dat t hele balkon naar beneden zou storte zoveel. en iedreen was gek maar was wel super gezellig. ik kan t gewoon niet zo goed uitlegge.. (kijk maar gewoon een amerikaanse film en bedenk t dan nog iets crazier en zo was t dan ong. haha alleen was ik zondag helemaal mn stem kwijt, echt super irritant. tm dinsdag ha dik gewoon geen stem! daarna ging het weer wat beter. erg irritant, wnat ja de kids moeten naar me luisteren enz. en t is ook erg vermoeiend. het kwam omdat de familie van angelique waar we verbleven heel de dag door rookt. en dara kon mn stem dus niet helmala tegen. en dan savonds uitgaan en dan hard praten. toen begaf mn stem t. :( maar t gata alweer beter gelukkig:)


zoals je dus hoort hebben angelique en ik al veel samen gedaan, we maken ook al almaal plannen, wille graag een keer @ south california. en dingen in de buurt doen. zij kent een paar mensen hier in de buurt familie of vrienden van haar ouders, en die zijn ook heel aardig, we mogen daar ook altijd langs enz. en gelukkig vind mijn familie angelique ook helmaal aardig dus dat is mooI!
zij heeft namelijk niet een leuk gezin waar zij in zit. ze willen niets voor haar doen, en zijn erg gierig met geld. ze willen eiglijk niet dat zij plezier heeft. dus nu zijn er steeds meer dingen waar ze tegen aanloopt en heeft ook al een paar keer ruzies gehad. dus eigenlijk wil ze daar weg. maar ze is eigenlijk te lief, want ze durft dat niet te zeggen. maar mijn familie en ik helpen haar, want ze wil erg graag weg. mijn familie kent wat mensen die ook een aupair willen, en nu heeft ze 1 familie al ontmoet, en t klikte vet goed. alleen hebben zij geen ruimte voor haar. in februari hebben ze een ruimte voor haar klaar. dus nou heeft mijn familie al aangeboden dat ze hier kan blijven tot februari. dus almaal vet leuk eiglijK! ze weet alleen niet goed wat ze wil doen, dus dat is nog even aankijken wat er nu echt gaat gebeuren. want ik dnekd at ze zich ook een beetje ongemakkelijk voelt als ze hier komt wonen, ik dnek dat ze t naar vind als zoveel mensen haar moeten helpen ofz. misschien voelt ze zich dan als last. alleen de familie wara zij zit vind mij en de familie van angelique in St Pete niet aardig, wnat ze denken dat het ana ons ligt dta angelique wegwil! vet stom natuurl;ijk. wnat wij dwingen haar niet om weg tegaan. ze vertelde ons alleen dat ze het dara niet zo fijn had, en toen hebben wij haar wat geholpen, maar veder niet. het blijft altijd haar keuze. maar de familie waar ze woont is gewoon heel raar.

gister (6 december) waren we savonds nog even naar starbucks, was echt gezellig, en grappig want ahcter ons zaten 2 jongens en 1 was frans en 1 was nederlands! haha net als ons. de franse hoorde aan angeliques accent dat zij frans was en ik had de jongen al nederlands horen praten aan de telefoon ,maar ik wist het niet zeker. maar was dus nederlands. ik kon van schrik geen nederlands woord meer uitbrengen, heel raar. dat was met mn oom ook zo. ik denk dat het lastig is om die overschakeling te maken ofz. want als ik achter de computer met mensen uit nederland praat gaay t gewoon goed, dan stel je je erop in. maar gister dan verwacht je t niet en dan moet je ineens overschaklen. was echt raar. hij moest wel lache hij zei je praat nu nederlands met een engels accent, maar na een tidjje ging t alweer goed, dus schrik niet!;)
later kwamen Heather en Emerson en de broer van Heather (Matt) ook nog naar starbucks, zij waren naar de university van tampa geweest, die schijnt nu heel gaaf te zijn versierd met kerst. (het is zoiezo al de mooiste university die ik heb gezien;) ) maar was heel mooi zeiden ze, dus daar moet ik ook zeker nog is kijken savonds. Ik heb ook echt een camera nodig. er is zoveel wat ik jullie wil laten zien! ik ga m binnenkort bestellen!
Susan nations, de vrouw die me zondags meestalnaar de kerk meeneemt, heeft heel haar huis vol kerstmis dingen. zeheeft 5 kerstbomen en allemaal een speciaal thema. sommige ballen draaien en zelfs 1 kerstboom draait helmaal. haha echt gekkenhuis hier met kerst overal. maar wel heel gaaf! echt iets voor mij, wnat I love kerst. ik heb ook nog nooit zoveel kerstmuziek gehoord. wat wel ergg leuk is:D

vrijdag is de vader van haehter terug uit china. en hij vertelde dat de president van de university tampa hem had gebeld, over mij. (ik dacht dat ik had verteld dat de vader de president van de university kende en hij probeert te kijken of ik misshcien een scholarship kan krijgen). maar omdat hij in china zit kon hij niet verder praten, maar vrijdag is hij terug dus dan beld hij diegene. en dan hoor ik meer. wel heel spannend allemaal hoor! ben benieuwd hoe t uitgaat werken. Hij zei dat de president v University tampa wel geinterreseerd was! dus maybe... :)

verder niet heel veel nieuws. gewoon allemala erg leuk! mn familie is nog steeds super lief! voel me echt happy! alles werkt zo goed uit, en t is kerst, het is zo rara om te bedenken dat het december is en ik nog steeds in een shirtje met een rokje rondloop! het is wel wat koeler als in t bein, maar nog steeds erg goed:D vooral gister was erg lekker. heb smiddags half uurtje in de zon liggen slapen. laats zei iemand 'ja in december moeten we dit doen.' en ik dahct december.. dat duurt nog heel lang! omdat t nog steeds warm is! haha echt raar maar wel super! echt wat voor mij :)


Ik heb alweer een TE lang bericht. maar dara raken jullie waarschijnlijk nu wel aan gewend. ;)


ik kijk weer uit naar jullie reacties en mailtjes :D echt leuk dat jullie zo meeleven!:)

heel veel liefs en xxx jit

  • 07 December 2006 - 18:59

    Emily:

    ej jitske ik hoor dat je het nog steeds leuk heb nou wij hier ook ik heb veel dingen gekregen met sinterklaas en nu zondag kwee nie waaner of hoeveelste het dan is gaan we het met me vader en neefie en opa en oma vieren maar dit was leuk nieuws nu het slechte nieuws: gister op een dinsdag midde in de nacht bij me opa en oma is in gebroken en ze hebben allembij de auto,s meegenomen en een portemonee van me oma en kenteken bewijs maar gwn alebij de auto,s van me oma en opa en het lijkt me zo vies om vremmde mensen in je huis te hebben maar jah gebeurd is gebeurd beetje je lang verhaal maar jah weetje ook hoe het hier is dikke zoen emily

  • 07 December 2006 - 20:34

    Suzan:

    heeej jit!! Leuk om je verhaal weer te lezen!! we maken zo veel dezelfde dingen mee! Dat is echt Tof!! Starbucks is idd erg gezellig en lekkere warme chocomelk en thee (kdrink geen koffie he;)) !! Ik ben echt blij voor je dat het klikt met de franse au pair, want tis zo leuk om dingen met leeftijdsgenoten te ondernemen!Wow, jit, wat goed dat je bijna geen nederlands meer kon!! Wow, dan is je engels vast super de super goed!! OOH, ik ben zoo benieuwd hoe het gaat met het university verhaal! Houd ons op de hoogte he!!?! LAatst belde weer iemanduit Tampa !! Ik denk telkens dat jij dat bent!!hahaa. Heb je btw ook Skype??dan kunnen we skypen?? :) okee, suc6 met alles maar weer!!

    liefs Suzan

  • 08 December 2006 - 10:52

    Mama:

    Ha Jik.
    Wat fijn dat alles zooooooosupergaaf is!Hier is 't al dagen aan ' regenen, als je dat weet kun je nog meer genieten van jouw heerlijke temperatuur daar.
    Leuk dat die kruidnootjes gelukt zijn.
    maar gek dat de sint jou vergeten is zeg.Misschien wist hij de weg niet zo goed naar florida, en is hij nog wanhopig op zoek...
    Dikke kus,

  • 11 December 2006 - 12:15

    Fenn:

    heej jitje!! leuk verhaal!! echt gaaf dat je nu een vriendinnetje hebt waar het goed mee klikt!dan kun je tenminste ook nog wat meer dingen ondernemen! je bent echt lekker bruin zeg!! goed gedaan!! ik heb nu ook bijna skype op mun computer! dan kunnen we skypen woehoee!!!
    nou nog veeeel plezier!! daggg snoetie!
    xxx fen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 50420

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: