Thanksgiving!!! :D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Thanksgiving!!! :D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Thanksgiving!!! :D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

26 November 2006 | Verenigde Staten, Tampa

heey daar!:)

hoe gaat t daar? hier nog steeds alles top! behalve dat t weer ineens vet afkoelde afgelopen dagen! dat verwacht je niet van Florida! ;) tis dan wel niet zo koud als in nederland.. maar toch! maar t schijnt weer warmer te worden t eind van de week, dus dat hopen we dan maar;)

is even kijken waar waren we gebleven... ik vertel wel over het weekend. vrijdag 17 november, ben ik met Thadd en de kids naar de bios geweest. gingen we naar zo'n Imax bioscoop.. die heb je ook in Rotterdam. dat is een bios met een enorm groot scherm! ook de geluiden zijn overal om je heen, dus lijkt net of je in de film zit! we keken de film 'happy feet'. over een pinguiin is dat.. wel schattig! draaitie ook al in nederland?

zaterdags (18 nov) ben ik met heather naar channelside geweest, er zijn daar een paar leuke winkeltjes en er was korting dus gingen we even kijken. maar nix gekocht want heather zegt dat de dag na thanxgiving enorme korting overal is. dus dan gaan we naar 'the mall'! kortingshoppe:)
maar na dat we naar channelside waren geweest gingen we naar de supermarkt. gaan we meestal samen heen, want we zijn samen aant dieten, haha dus checken we alles op calorien. ben al 1 kilo afgevallen!;) maar moeten dr nog wel een paar meer af, want amerika heeft een slechte invloed op je gewicht!;) haha alleen thanksgiving word veel eten. maar daarna gaan we weer sterk verder! :) want ja mn eerste thanksgiving kan je niet dieten natuurlijk! we gaan die dag naar de familie van Heather. word vast gezellig:D

zaterdagavond kwamen vrienden van Thadd en Heather eten. waren wel leuke lui! was gezlelig! hun kinderen waren ook mee, en na t eten staken we de vuurkorf aan en ginge we marsmallows roostere! hmm:)
op een gegeven moment gingen Thadd en de vriend (kweet ff zn naam nie meer:$) een weddenschap doen of ze over t vuur konde springen. dus thadd eerst, hij deed t nep, komt die vriend die springt er echt over heen! haha echt een gek, want vuur was vet hoog. (en ze hadden geeneens alcohol op;) ) haha
maar was een gezellige avond! zondag kon ik niet naar de grote kerk, dus benk met Thadd en Heather naar hun kerk gegaan. daar ontmoeten we iemand die op de universiteit van Tampa werkt, en hij wou wel voor ons uitvogelen wie we moesten benaderen voor een scholarship enz. dus gaan we even zien hoe dat uitwerkt. Heathers vader heeft ook al iemand benaderd en dat klonk wle positief. haha wel eng hoor! maar als t niet uitwerkt gaak terug @ nederland. maar toch spannend om t almaal af te wachten en uit tevogelen enz.


na de kerk gingen we naar de verjaardag van het zoontje van Thadds zus. was wel gezellig! alleen dat gezin waravan de verjaardga is, is best heel stil.. zou mijn verjaardga niet zijn.. maar was wel weer leuk om met de opa en oma te praten enz alles! ik heb me wel vermaakt;)

maandag (19 nov) ging heather met evans naar disneyworld, omdat ze dat vorige week met emerson had gedaan. dus ging ik met emerson naar channelside, een leuke dag maken! we gingen daarheen met de trolley en de streetcar, ze had dat haast nog nooit gedaan, dus vond ze wel gaaf! :) ik wou eigenlijk naar t aquarium, maar dat was aardig duur en Emerson wou liever nog een keer naar de bios. dus na een ijsje eten (emerson alleen.. ik mag niet meer! haha:S) gingen we naar de bios. daar draaide op dat moment santa claus 3, dus gingen we die zien! was niet druk in de zaal, dus emerson en ik konden gewoon praten (vonden wij) haha vond ze wel coowl wnat normaal moest ze altijd heel stil zijn. na de film (die wel aardig was.. heb wel is leukere gezien, maar emer vond m leuk en dara ging t om!:) ) gingen we naar een paar winkeltjes in channelside, en darana onze tocht terug met de trolley en de streetcar! was een geslaagde dag, en emer vond t ehct super zei ze! dus das mooi! :)

dinsdag (20 nov) hadden we lekker de kerst muziek aangezet en gingen we popcornstrings maken voor in de kerstboom (de dag ervoor hadden we dat gezien in de film, en dat vonden we een leuk idee!) alleen was het een beetje moeilijk voor Evans, (prikte steeds in zn vinger en had er t geduld niet voor) normaal blijft hij proberen, maar t was niet zn beste humeur die dag.. dus dat was wel jammer. maar emer vond t leuk te doen! nog meer in de christmasmood :D

en dan uiteindelijk donderdag! (23 nov) thanksgiving!! we gingen om ong 11 uur al naar de familie van Heather, naar haar ouders en ze heeft een broer, haar oma was er ook. dat is dus de overgrootoma van emerson en Evans.
sochtends eerst de parade in newyork op tv gekeken. Thanksgiving is gelijk ook de dag van de intocht van Santa. daar gaat een hele grote parade aan vooraf, almaal wagens en dingen. erg gaaf gemaakt! (alleen regende t daar in NEwyork, dus wel zielig voor al die mensjes) en dan aant eind na 2 uur ofz, komt de slee van Santa! en na thanksgiving gaat heel amerika ook zn huizen versieren in christmasstijl enz. erg leuk! in alle winkels christmasmuziek, en heel de dagen is er christmas muziek aan hier in huis. de tuin is versierd met lichtjes en kerststerrren, en binnen erg gezlelig! ik heb gelijk even de traditie van wat wij thuis in nederland altijd doen met kerst ingebracht. wij doen namelijk altidj een enorme puzzel, op een tafel. iets van 1000 of 1500 stukjes. en dan elke keer kun je een stuk maken. een soort van familieproject (zo noemen ze dat dan hier) haha en dus vertelde ik dat hier. en vonden ze heel leuk idee. dus nu ligt hier op de tafle een mickeypuzzel van 1000 stukjes :) (volgens hun kon ik hen nu niet meer verlaten, nu ik ook al nieuwe tradities inbreng) ;)

verder was Thanksgiving een gezellige familie dag! ipv savonds het dinner te eten, aten wij smiddags het diner, en dat was een heel goed idee, want ik hoefde na t eten de hele dag verder haast geen eten meer! haha je eet echt veel! natuurlijk de turkey (kalkoen) en dan hebje nog allemaal thanksgiving dingen erbij. zoals sweetpatato iets en greenbeens iets.. allemaal heel erg lekker klaargemaakt! hmmm. haha en ik weet niet hoe de rest allmaal heet, maar t was goed! en na t eten eet je pompkin-pie (pompoentaart) klinkt ergg vies.. (vind ik iig) maar t was eigenlijk heel lekker! smaakt een beetje naar speculaastaart alleen dan anders.. haha en appeltaart. erg lekker allemaal.
smiddags gingen we filmpje kijken en spelletjes doen. en om iets van 10 uur savonds gingen we naar huis. de kids bleven bij opa en oma. in amerika hugt iedreen elkaar als je elkaar ziet of weggaat.. maar ik ben niet ehct zo'n persoon. maar nu elke keer als ik kom roepen ze: ' Jitske need a hug! haha want ze willen me een 'hug'persoon maken. dus daar zal ik de rest van de tijd wel mee temaken krijgen.

de dag na Thanksgiving is de enormste 'sales'day van het jaar! alle tv's en veel andere dingen, zijn in mega uitverkoop! veel mensen liggen snachts al voor de deur bij een store, om de dingen te krijgen die ze willen. wij (ik, Thadd, heather) besloten om 9 uur te vertrekken, je kan dan ook goed christmas inkopen doen. dus kochten dingen voor de kids. en dingen die ze al nodig hadden. wle grappig hooR! het was ehct zoooo mega druk. echt gekkenhuis.
smiddags gingen we naar de 'mall' om te lunchen met Thadd's ouders en om darana te gaan shoppen. maar tw as overal zo druk. dat ik de dag erna (zaterdag 25 nov) nog maar een keer de mall (de andere mall dit keer) bezocht. een paar inkopen gedaan, niet heel veel. (ben nu een beetje mn geld aant sparen. goed he!
toen heather me oppikte savonds, besloot ze dat het tijd was voor mn eerste echte bezoek aan krispy kreme! dat is de beste donutstore in amerika. en daar moet je gewoon een keer van gegeten hebben. ze hebben tijden dat ze heerlijke n vers net uit de oven komen. en dan hangt er een sign voor t raam! dus we besloten dat als de sign aanstond, we zouden gaan! en die stond aan! woehoe. en het was oook echt de moeite waard! ik heb nog nooooooooit zoiets lekkers geproefd! en dan overdrijf ik niet! ik had wel vaker donuts op. maar dit sloeg alles! en volgens hetaher was t ook een 'big deal' om er naar toe te gaan. en dat je je eerste donut van krispy kreme altijd zou herinnere! haha maar t was echt heeel goed!!!! :D ;) Jelte jij zou daar leke dag heen gaan! ;) weetje nog van die donutshop in apeldoorn waar wij vaak heen gingen, dat was nix vergeleken met dit;) je moet maar is langs komen! ;)

zaterdagochtend trouwes ook nog met Thadd en emerson naar t strand geweest. Thadd moest wat werken aan hun strandhuis, sommige dingen opknappen, en schoonmaken, en dus konden Emer en ik lekker naar t strand. :)


zondag kon ik weer geen 'ride' krijgen naard e grote kerk, dus ben met Heather en Thadd mee geweest naar hun kerk. verder een relaxte zondag gehad. btj in de zon gezeten.. en het is nu zondag middag, dus weet ik verder nog niet wat ik vndaag ga doen. btj in hydepark kijken denk ik! :)

dit keer heb ik geen foto's bij mn bericht! komt ook omdat ik nog steeds geen camera heb:S maar de gene die ik wil, was niet in de sale.. balenn! misshcien gaak m wel bestellen op internet! want ik wil fotos kunne maken!

maar ik ga stoppen. sorry voor de zoveelste te lange bericht!

laat maar weer van je horen:)

veel liefs xx jit

  • 26 November 2006 - 18:50

    Jelte:

    AAAAAAAhh donuts!! stuur ze op!
    -XX-

  • 27 November 2006 - 16:03

    Mama:

    ha jik.
    what ever...lang bericht, jiust leuk om alles te lezen wat je zoal meemaakt.Ik wil ook zo'n krispy ding, mjam.
    Nog lekkerder als de brownies van het 'ei'?
    Zo te horen zijn ze bij jou nog gekker als hier, wat kerst betreft. dikke kus.

  • 28 November 2006 - 14:18

    Fennie:

    hej meis!!
    ooh lekkerr dat je lekker altijd naar het strand kan,kheb daar ook zoo zin in! tis al bijna sinterklaas dus druk aan het knutselen, leuk dat alles weer zo versierd is in amerika he!lijkt me dat je dan echt een super kerstgevoel krijgt!! lekker genieten!
    kiss fenneke

  • 02 December 2006 - 19:32

    Ashley :

    heyhey...! ik mis je wel een beetje heel erg nu:) kan je niet even langs komen:p haha
    www.ashleeeeeyrebecca.blogspot.com heb ik ook een site:)

    Liefs x Ashley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 50464

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: