christmas! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu christmas! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

christmas!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

26 December 2006 | Verenigde Staten, Tampa

Hi everybody!

hier weer een bericht! de berichten volgen zich de laatste tijd aardig snel op maar dat is omdat er ook veel gebeurT!
is even kijken waar ik was gebleven bij mn vorige bericht..

zondag 17 december ben ik met Heathers broer mee geweest naar zijn kerk!
iedreen neemt me mee naar hun kerk, wel leuk om elke keer wat nieuws uit te proberen, en heathers broer is heel aardig, dus toen hij vroeg of ik zijn kerk is wou checken leek me dat wel een leuk idee.

Heather, Thadd en de kids hadden een kerstdag met de achterfamilie van thadd, dat is dus Thadds ooms en Tantes en opa en oma. Thadds ouders hoopten dat ik er ook bij zou zijn, maar heather zij dat het waarschijnlijk aardig saai zou worden, dus ben niet geweest. (later bleek ook dat het aardig saai was geweest, dus blij dta ik met matt mee was geweest naar zijn kerk.)
want ik had echt een super gezellige dag! eerst dus naar zijn kerk, moest om 9 uur klaar staan! was net optijd klaar! and toen moesten we onderweg donuts halen voor zn kerk, dus dat gedaan. was gezellig in de auto. komt ook omdat ik m nu wat beter ken, en kan veel met m lachen dus dat is goed. ;)
kwamen we bij zn kerk aan, hij gaat naar een kerk in een klein gebouw wat een theater is geweest, ik herrinner even niet de naam van zn kerk, maar t is ong tussen zijn huis (aan de ene kant van Tampa) en mijn huis in zuid Tampa in. het is een hele kleine kerk met eigenlijk alleen maar jonge lui. het lijkt op een praiseavond in de Heemgaard Berea! haha kzag maar 3 volwassenen en die waren nog jong, en een paar kleinere kids.
Matt stelde me aan een paar lui voor die heel aardig waren, zoals de meeste amerikanen als ze je voor het eerst zien! :S haha maar wel leuk! je staat iig niet alleen.;)
ook was daar een vriend van Matt, Rob, die ik in het eerste weekend dat ik hier was al had ontmoet, dus was leuk hem weer eens te zien! en nu was ik niet zo verlegen als dat ik het eerste weekend was en ik spreek een stuk beter engels, dus was leuk!
ook was er een super aardig meisje, amber, zij wil heel graag naar europa voor een jaar en was dus super geinterreseerd in Nederland. ook was er een stel dat bijna ging trouwen en ze willen op huwelijksreis naar nederland en belgie (dat zou mij niet ehct wat lijken.. haha maarja..;) ) en dus ook zij waren dus erg geinterreseerd in nederland.
nouja toen begon dus zo zachtjes aan de dienst. na de dienst vroeg met of ik wou lunchen en Rob wou ook graag lunchen dus zouden we gaan lunchen. Rob had amber ook mee gevraagd dus dat was leuk! en iemand anders had t ook mee gekregen dus ong de hele kerk ging naar het restaurantje waar wij heen gingen. haha
was een leuk restaurantje, een barbeque restaurantje, heel klein en knusjes en een beetje als een jagers iets gebouwd. was leuk! we zaten met zn vieren achterin aan een tafel. en echt mega gelachen. echt Rob en Matt zijn zoo raar met zn tweeen! was blij dat amber er bij was! maarja wij ook gewoon mee doen. was gezellig! zij zijn heel sarcastisch, maar ik ben er wel aangewend en kan snel mn zegje terug doen. dus dat was wel mooi. hadden ze niet verwacht.;) was een gezellige leuke tijd! en iedreen had t erg leuk gevonden, ook toen we weg gingen zeide ze dat we vaker is wat moesten doen, dus wel positief!:)

daarna heeft matt me naar huis gebracht. was een tijdje alleen mn ding gedaan. en toen met Angelique naar Marshalls goedkope en leuke winkel plaats hier in de buurt. al met al een erg gezellige dag! savonds nog naar starbucks.. haha natuurlijk;)

maandag met heather savonds naar allerlei winkels geweest, altijd erg gezellig! btj kerstinkopen gedaan enz.

dinsdag 19 december kwam Matt langs om te eten. was wel mooi, want ik had tegen m gezegt dattie is wat vaker langs moest komen, wnat heather vind t erg jammer dattie niet zovaak meer langs komt. en nu kwam die dinsdag langs.. gehe maar was gezelllig.
daarna weer naar starbucks;) daar 2 andere aupairs ontmoet uit denemarken, maar 1tje vertrekt zaterdag en de andere was raar en arrogant. dus was niet ehct wat. maar wel grappig dat we steeds internationale mensen ontmoeten.
daar ook een brief naar Angeliques nieuwe familie (shannon. de familie die wij voor haar hebben gevonden) geschreven dat ze niet kon babysitten op nieuwjaarsavond. want ik ben ook vrij opnieuwjaarsavond en we waren van plan er natuurlijk een feestje van te maken hier in florida. maarja dat moest ze dus aan hun uitleggen. (ze snapten het gelukkig heel goed en ze hoefde niet te babysitten! pfjiuw! voor mij passen de opa en oma op! mazzel! )

donderdag 21 december heb ik een konijn gekocht als kerstkado voor heather en thadd en de kids! wel een eng kadoo, wnat het andere konijn was 2 weken geleden overleden en Heather was er wel emotioneel onder. maar ik wist echt niets anders en ik had er met de overbuurvrouw (pam, een goeie vriendin van Heather) overgepraat en zij vond het wel een goed idee. ze zij dat ze me ook wel wou helpen met kopen. We hadden maar tegen haar dochtertje (zij ging ook mee) gezegt dat ik een vis ging kopen, wnat zij is goeie vriendinnen met Emerson en Evans, dus ja als ze verklapt, verteld ze iig niet dat ik een konijn heb gekcoht maar een vis. (dan zullen ze alsnog wel raar kijken;)).
zaten we op de terugweg in de auto, en t konijn sprong een beetje heen en weer in de doos, zget Audrey (het overbuurmeisje) jou vis shaked wel veel! haha oeps. gelukkig geloofd ze alles wat we zeiden. dus maar veel verzonnen! ;)
dus ik had drie dagen een konijn in mn kamer! ik had m in mn woonkamer gezet, wnat die heeft een deur. en onder de stoel een soort van plaats voor haar gemaakt. het is ehct een super schattig konijn! alleen hij heeft wel heel mn kamer on ondergepoepd dus dat word dweilen! ;) maar echt een super lief konijn! helemaal niet bang! en heel nieuwsgierig en lijkt helemaal niet op het oude konijn! dus dat is goed. deze is zwart met wite stipjes in zn nek. en een stuik groter.

donderdagavond zijn angelique en ik weer uit gegaan in Hyde park cafe. maar was echt niets aan. we hadde gevraagd of de kerel (ryan) die bij starbucks werkt ook kwam, hij is super aardig en komt altidj bij ons zitten en geeft ons van alles. haha de meeste lui van starbucks kennen ons al! en al de lui van eckert college die we hadden ontmoet paar weken geleden zijn naar huis. en verder liepen er geen leuke mensen rond. we vermaakten ons wel, maar t was dus al niet zo leuk.. toen zagen we eindelijk een bekende. (aby) wij daar heen! hadden veel lol. en ik hield dus zn drankje vast. maarja ik heb smiley op mn handen, (als je geen 21 bent) en ze zagen dat ik alchol vast had! werden we dr uit gezet! echt de mensen zijn hier zo triest strickt!
sloeg echt nergens op. het meisje achter de bar wist dat ik het voor hem vast had want hij hoorde het niet. had ze een uitsmijter gebeld. nouja de uitsmijter had t erg met ons te doen, maarja kon ons er niet meer in laten wnatd an zou hij in problemen komen. menn HPC sucks en de 21-rule ook! we gaan nu opzoek naar een nieuwe plaats. haha

zijn we lopend naar starbucks gegaan, waar Heather aardig pist over was want is gevaarlijk.. hmm dat vonk wel balen. maar t was al snel goed. we kunnen goed samen praten en dat scheelt een hele hoop. ik mag t alleen nooit meer doen. haha

vrijdag heb ik de hele dag op Audrey 9dochtertje van Pam) opghepast! echt een verwend rot kind, maar nu weet ik een beetje hoe ik haar moet behandelen en dat gaat t wel beter. en ik krijg er veel geld voor! en met kerst kan ik dat wel gebruiken. ;)
toen ik vrij was heel snel een kadootje gekocht voor angelique (iedreen die je lief hebt geefje kadoos hier) ik vond het leuk om haar iets van starbucks te geven omdat we daar zoveel heen gaan en elkaar daar hebbeen ontmoet. normala krijg je je koffie in een meeneem/weggooi grote beker. en die hebben ze ook in mok gemaakt om kadoo te geven. aardig groot. dsu dat vond ik een leuk idee! daarna nog snel naar CVS geweest (pharmacy) om nagelak te halen die ze mooi vond! daarna naar haar appartment gesjeesd en het aan haar appartment deur gehangen. en haar gsmst dat ze nar haar appartment moets gaan.
haha was ze helemala blij mee! komt ze een halfuur later toen zij vrij was naar mij, moets ze heel hard lachen. dus ik maaak het open had ze het zelfde voor mij gekocht! echt super toevallig dus. maar wel heel leuK! en ze had nog een snowbol gekocht! ook heel lief! we moesten het elkaar vrijdags gevebn want dat was de laatse dag dat we elkaar zouden zien tm dinsdag!

verder had ik durende week nog van alles bij elkaar gesprokkeld voor Heather en Thadd en een grote verrassingsdoos gemaakt. met allerlei dingen die ze graag wouden. zag er leuk uit! en voor de kids had ik al spelletjes. dus voor hen was ik klaar. Heather wou niet dat ik verdre voor de familie wat kocht. dus heb ik kruidnootjes gebakken. menn wat een werk! ik ben de hele zaterdag aan het balletjes rollen geweest! ik wou veel dingen doen. maar viel dus aardig tegen! ik wou ook nog gewone speculaas bakken, en had een recept gevonden op internet hoe je dat in amertika kan bakken zonder de juiste speculaaskruiden. dus tussendoor nog snel met Heather naar Publix (de supermarkt) en andere winkels, omde juiste ingredienten te halen. en zij moest ook taarten halen voor dessert voord e volgende dagen. en nogw at andere kleine dingetjes.
savonds dus weer aant het bakken geweest, en gelukkig waren de resultaten goed! (
mam deze keer niets laten verbranden! en niet vergeten de timer te zetten! haha)

ondertussen lagen er al een heleboel kadootjes onder de kerstboom! spannend. maar ik ging ervanuit dat ik niet zoveel meer zou krijgen wnat ze hadden tenslotte al een fiets voor me kocht! maar de maandag kwam ik erachter dat ik het mis had!:)

in amerika hebben ze alleen maar kerstavond en eerste kerstdag. dus vieren ze hier kerstavonddag ook. kerstavonddag (zondag) gingen we de hele dag naar Heather familie. niet naar de kerk sochtends. maar we zouden sochtends onze kerstsok open maken, wnat de kerstman had voor ons huis een uitzondering gemaakt (vertelden ze de kids) omdat we savonds niet thuis zouden zijn.
maarja ik wist dat dus niet. en ik moest iets met t konijn! want ik vond dat ik m niet alleen 2 dagen op mn kamer kon laten doorbrengen! ik m in een mand gezet en de wekker om 7 uur gezet, alvast gedouched. daarna het konijn in een mand gezet en ik wou m onder de kerstboom zetten. was heather al beneden! aargh! om de laatse spulletjes in de sok te stoppen! shit! haha hoe moest ik dat nu doen. en heather was heel verbaasd dat ik al op was en gedouched. normaal gesproken benk nooit zo vroeg.
hmm ik gewacht tot ze wat dingen in de sokken aant stoppen was en snel het konijn onder de boom gezet met een briefje aan de mand 'open me now!' heather had niets gezien gelukkig. en ze riep naar de kids dat ze beneden moen komen om de sokken (christmasstocking) open te maken! dus ik roep: en 1 kadoo! dus heather kijkt heel verbaasd onder de boom, en de kids rennen naar beneden. hoort Heather in eens een piep. en ze zei huh ik heb scel toch niet binnen (scell is de cavia).
en kijkt ze nog eens onder de boom. ziets ze wat bewegen in de mand! haha daarna begon ze te roepen, ooh my! ooh my! haha en de kids ook verbaasd, ze openen de mand en zien t konijn! iedreen helemaal gek! en Thadd komt dus snel naar beneden. haha hij zget oneee Jitske you are in trouble! haha ik wist al da hij het niet ehct wat zou vinden, hij is niet ehct een dierenvriend. maar heather en de kids waren gelukkig heel blij! (ik was bang dat het te vroeg na het andere konijn zou zijn) En Thadd zei ook, wees maar blij dat je er een voor kerst krijgt anders hadden we geen nieuwe meer gekocht. dus waren ze nog blijer!:D
en uiteindleijk heeft zelfs thadd m voor een tijd geaaid, dus t viel bij hem ook mee! t is ook een super lief konijn! haha
daarna alle kerstsokken opengemaakt. echt zo grappig iedreen op de grond als een gek de kadootjes openscheuren. ik had mn favorite chocola, mn favorite choclade cakejes, snoepjes, een fotlijstje en heather had zlefs ergens drop vandana zien te krijgen! haha erg lief dus!

emmer en evans hadden ook almala kleinigheidjes. ze hadden een soort van bellenblaas met lijm. dus zaten we dat in alle rotzooi, tussen de kadoos onder de kerstboom te doen. echt lief en leuk! had ik eigenlijk een foto van moeten maken. iedreen in hun pyama! echt amerikaans!:D

ong 12 uur waren we bij heathers familie. gingen we eerst eten. net als met thanksgiving deden we het dinner smiddags om ong 1 uur. ik vind het wel minder gezellig, maar ik kan begrijpen waarom want je eet enorm veel. en savond en smiddags eetje taarten en chips. fjieuw!! wel erg lekker allemaal.. en met kerst denk je niet om de calorien;)

daarna de kadoos open gemaakt! wij lieten heel veel kadoos achter in de auto omdat we die devolgende dag bij de andere opa en oma zouden open maken. bij de andere opa en oma zouden we ook slapen.
de kids kregen nu de kadoos van hun opa en oma en van (oom) matt en wij kregen de kadoos die de ouders van heather voor ons hadden gekocht en zij de kadoos die heather en thadd voor hen hadden gekocht. ik kreeg een heel lief rokje van een dure winkel van haar ouders (heather heeft dezelfde, ze had m ook uitgezocht, waar ik blij om was want anders had ik waarschijnlijk niet ehct iets leuks gehad. ;) schijnt dat ze normaal gesproke wat rare kadoos geeft!;) )

maar was allemala heel gezellig en ook de kids helemaal gek! ehct leuk omdat allemala zo is mee te maken, wij doen thuis geen kerst met kadoos!

daarna relaxt en tv gekeken. en in haar ouders buurt zetten ze om 5.45 allemala papieren zakken met zand buiten in e goot lang de weg (zag er erg leuk uit als je rondreed) en dan een kaarsje. dat moesten matt ik en paka (opa) doen. was wel grappig, alleen was nanna (oma) aardig aant zeuren.. (niet ehct een leuke vrouw, de moeder van Heather) maar dat maakte t eigenlijk tussen ons wel grappig.

daarna ging Matt naar zijn kerk voor de kerstavond dienst. en ik ging mee. leek me leuk en ik ben ook gewend om naar de kerk te gaan op kerstavond. Rob pikte ons op. echt die lui zijn gek samen! haha maar wel erg grappig. we moesten onze eigen stoel meenemen, hadden ze van die relaxte strandstoelen meegenomen! haha zaten ze dara in de kerk. in een strandstoel haha. en rob had een rode sweater aangedaan. knalrood. vaag maar grappig! helmaal omdat t buiten 26 graden was! kwamen we in zn auto, echt megaa koud van de airco (hij had t dus vet warm) haha maar hij wou perse die swaeter wnat dat was kerst volgens hem. :P

kerstdienst was leuk, en ook ontmoette ik daar weer amber. leuk om weer even met haar te praten.
na de dienst bracht Rob ons weer naar huis. menn die lui zijn echt crazy samen. almaal rare vragen stellen hahah kwas blij dak thuis was;)
Rob vroeg nog of ik met hem oud en nieuw wou vieren, hij gaat op een casinoboot ofz! lijkt me wel chill! alleen moet eerst ff met angelique overleggen, want we hadden eerst het plan om naar ST Pete te gaan. schijnt dara ook heel gaaf te zijn opp t strand met vuurwerk en alles.
en misshcien komen we geeneens op die boot want we zijn geen 21.
maarja wel leuk dattie t vraagt.

toen we weer bij Heathers ouders waren gingen we chips and dip eten. en een filmpje kijken en daarna om ong 9.30 uur gingen we naar Thadds ouders om daar te slapen.
Evans kon niet slapen omdat hij zo opgewonden was, wnat deze nacht zou de kerstman komen! hij vroeg steeds offie al was geweest. Heather was alle kadoos onder de kerstboom aan t zetten, dus we moesten zorgen dat hij niet naar beneden kwam. eindleijk om iets van half 12 wassie in slaap gevallen. ik sliep met hem op een kamer. dus de volgende ochtend om 7 uur alweer wakker, want de kerstman was geweeest!!!
dus gingen we alle kadootjes uitpakken (nu mochten we de kadoos uitpakken die Heather en thadd hadden gekocht, en dan smiddags zouden we de kadoos doen met de hele familie. die ze voor elkaar hadden gekocht.)
Heather en thadd hadden echt teveel voor me gekocht vond ik! ze hadden allereerst al een fiets voor me gekocht, dus ik had verwahct dat ze een kleinigheidje erbij zouden geven. maar ze hadden echt veel voor me gekocht en ook niet de goedkoopste dingetjes.
de kids waren ook helemaal blij met hun kadoos en ook heather en thadd vonden mijn verrassingsbox erg leuk! en ik had ze natuurlijk al het konijn gegeven..

daarna gingen we ons klaarmaken. en ontbijten, Mrs Taylor had echt een super lekker ontbijt gemaakt, echt lief! en toen kwam de familie. om ong 1 uur ginge we de kadoos doen. menn ik heb nog nooit zoveel kadoos bij elkaar gezien! echt! er stonden meer dan honderd kadoos onder de kerstboom! en wij hadden onze kadoos al open gemaakt, dus die stonden er niet eens meer onder! de kerstman vond ons allemaal erg lief dit jaar denk ik.
en wat ik niet verwachte kreeg ik weer een kadoos, zelfs van oom en tante! echt zo lief. we deden allemaal omste beurt 1 kadootje open maken, de jongste mocht beginnen en dan zo steeds verder. dus al met al zijn we 2,5 uur bezig geweest met kadootjes openmaken! haha
wel erg leuk om het zo mee te maken hoor! echt wel anders als bij ons thuis.

oke dit heb ik in het totaal allemaal gehad:

*fiets (van Heather en Thadd)

In mn sok aan de openhaard (van Heather en Thadd):

* fotolijstje
* mn favorite chocola (reeses)
* mn favorite cakejes
* drop (had Heather ergens vandaan zien te krijgen!)
* donkere nagelak
* lichte parel nagelak
* snoepjes

Van angelique:

* grote mok van Starbucks, de koffieplaats waar we heel vaak heen gaan
* een sneeuwbal van Starbucks, (een bol waarin t sneeuwt als je schud)

van de rest:

* rokje (van Heathers ouders, Dave en Carol Binnie)
* tas voor uitgaan (v. Thadd en Heather)
* tas van merk PRADa! (v. Thadd en Heather)
* tas in de vorm van een hart (v.Thadd en Heather)
* ketting met hart (v. Thadd en Heather)
* blauwe grote armband (v. Thadd en Heather)
* donkere houten armband (v. Thadd en Heather)
* schrijfpapier (v. Thadds ouders, Mr en Mrs Taylor)
* noteblok + pen (v.Mr en Mrs Taylor)
* boek van Charles dickens(v.Mr en Mrs Taylor)
* zilveren armband met bijbeltekst (v. Mr en Mrs Taylor) dit is wel heel speciaal want ze gaf haar dochters dat en heather als familiearmband en ze gaf mij er ook 1! echt zo lief!
* sportbroekje(v. Thadd en Heather)
* vriendschapbal (kan je ook gebruiken als kerstbal) met badzeep(v.Mr en Mrs Taylor)
* foto boek (v. zus en zwager van Thadd, Broke en Tony)
* leren fotoboek met mapjes(v.Mr en Mrs Taylor)
* vest van tiger(v. Thadd en Heather)
* een journey boek, heel dik! en goed om alles wat ik meemaak en mn fotos in te bewaren(v. Thadd en Heather)

oke dus ehct teveel! maar zo ontzettend lief! aah ik kan hier gewoon niet meer weg! :| haha ze zien me echt al als familie.

na het uitpakken van de kadoos gingen we eten. heel lekker weer! en de desserts ook ehct te lekker! menn mn nieuwe voornemen voor het nieuwe jaar word echt afvallen! haha
om ong 6 uur gingen wij naar huis, want de dieren waren heel lang alleen geweest en we waren ook allemaal erg moe. De kids sliepen bij paka en nanna, Heathers ouders. dus was heerlijk rustig toen we thuis kwamen.

ben ook niet zo laat naar bed gegaan wnat ik was ehct op. toch wel heel vermoeiend deze dagen. en ik wou nog even al mn kadoos bekijken enz! echt zo lief! aah ik kan er niet overuit hoe goed ik het hier getroffen heb! het had ook allemaal zo anders kunnen lopen.

dit was dus mn kerst! gelukkig erg leuk! alleen moest wel erg veel aan thuis denken, elke keer als ik zag hoe laat t was zat ik te bedenken wat zij aan het doen waren.. maarja ik denk dat dat ook wel normaal is. ik hou gewoon zoveel van iedreen in Nederland ook!:D
maar gelukkig was het verder leuk! :D

hoe was jullie kerst daar in Nederland? jammer dat het niet sneeuwde!!
nu gaan we weer op naar oud en nieuw!
in het nieuwe jaar zien we elkaar weer!!

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en kissssjes Jitske

PS: fotos van Kerst komen later!

• 26 December 2006 - 21:47

Ashley:

Merry Christmas Jit! Hope you have had a good one! lots of love me!

• 27 December 2006 - 06:08

Mama:

Hoi lieve Jik
    Wat een fantastische ervaring!!en wat ben je verwend, ongelofelijk.Nee, je kunt daar e4cht niet meer weg!!Maar dat wist je ook all zonder al die kado's!!Toch?Ik hoop je SNEL te spreken.Heel dikke kus van mij.

• 27 December 2006 - 10:38

Fanoula:

Hee lieve Jit!
    Volgens mij heb je een geweldige kerst gehad ;)! Echt leuk hoor, al je vehaaltjes enzo. Ik mail je binnenkort weer, kan ik meer kwijt dan hier ;). Liefs en dikke kus, Noul

• 27 December 2006 - 16:07

Fenneke:

LEUK LEUK LEUK GAAF!! echt zooo leuk en lekker amerikaans allemaal! je bent idd echt verwend!! nu ga ik weer verder met je msnen!! dikke kus fenneke

• 28 December 2006 - 11:09

Sanne:

Heeey lieve Jit!! echt gaaf zeg, om al je verhalen te lezen! Wat een cadeaus!!!volgend jaar kerst moeten we maar naar Amerika komen geloof ik:)
    Ben benieuwd naar je verhalen over oud en nieuw!! Liefs en een big hug! ook voor de rest!