Weeekend disney en meer! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Weeekend disney en meer! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Weeekend disney en meer!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

06 Maart 2007 | Verenigde Staten, Tampa

heej!!:D

weer een mail! wel erg snel, ik weet t, maarja ik heb nu veel beleefd! :D

donderdag 1 maart eerst nog met hanna en angelique naar macdintons. ik ben vroeg naar huis gegaan want de volgende dag gingen we voor 3 dagen naar disneyen dara wou ik wel fit voor zijn. ook was ik nog steeds erg moe van maimi ook omdat ik heel de week niet goed had geslapen.

vrijdag 2 maart eerst nog wezen sporten en mn tas in gepakt, om 1.45 vertrokken we met zn alle naar disney. om ong 3 uur waren we daar en ontmoetten we angeliques aupair familie ook. angelique en ik zouden met blake en emerson in een kamer slapen grenzend aan shannon, chris en tice kamer. heather, thadd en evnas kamer was 3 kamers verder.

ik had er allemaal erg zin in, omdat heather ook had gezegt dat we durende dag vrij zouden zijn en angelique en ik iets leuks konden doen en alleen savonds moesten babysitten, maar niet tot te laat zodat we zelfs nog uitkonden.

maar toen we aankwamen veranderde de plannan al. het bleek dat angelique helmaal geen vrij kreeg en moest babysitten sochtends. en ik moest babysitten smiddags als de kids een nap namen. wat opzich een beetje vreemd was wnat dan zou heather ook gewoon in de andere kamer zijn. maarja was al een beetje teleurstelling wnat als ik om 2 uur thuis zou moeten zijn en dan savonds om 5 uur weer babysitten had ik dus alleen sochtends om wat te doen, maar angelique moest dan babysitten. en om nu alleen naar een park of dinseydowntown te gaan is niet erg leuk. ook Moest angelique met hun mee naar t park en ik was dus alleen. vrijdagavond kwamen ze ook nogeens pas heel laat thuis 11.45. en konden we dus ook niet meer uit. (moets eeerst een bus van half uur erheen nemen, en om 2 uur sluiten de clubs al en ook nog haf uur met de bus terug) al met al angeliue en ik waren aardig teleurgesteld. wel was het gezellig geweets om met de kids in downtown disney te eten, en daarna met de kids rond te lopen. we kochten een ijsje en emer gaf ons en andere mensen een prive ballet optreden op een podium (zie foto) was wel erg lache. en gezellig. ook was ik nog steeds dankbaar dat ze me meehadden genomen. ik was alleen erg teleurgesteld.

zaterdag 3 maart besloot ik ontbijt met heather en thadd te eten om dan ook erover te praten ze had gezget dat t een fun weekend zou worden maar ik voelde dat niet echt zo op dat moment.. had t idee dak dan beter thuis had kunnen blijven. want ook was gebleken dat ze twee dagen naar disneyworld magical kingdom wouden. en daar wou ik mn laatste pas niet aan besteden.. kbedoel t was leuk. maar ik vind t leuk om verschillende parken te zien. en daar wask al geweest.

nou ik dus een gesprek aan gegaan met heather. die t allemaal niet echt begreep, en vond dat ik me zon beetje ondankbaar gedraagde. wat ik heel erg vond want dat was echt niet zo! ik was dankbaar dat ze me meenamen, ikwas alleen ontzettend teleurgetseld, omdat zij heel iets anders had gezegt en nu eigenlijk alleen maar zij fun hadden en ik alleen alles moest doen.. of nouja alleen sochtends dat kon doen.. alleen.
ze zei dat zij dachten dat ik zlefstandig genoeg was om alleen rondte lopen en naar downtown tegaan enz. ik dus terug: dat ik idd zlefstandig was en t echt niet erg vind om ergens alleen te gaan normaal. maar niet in een park. ik bedoel niemand gaat alleen naar een park! en t was er ook opneer gekomen dat ik zo ong t hele weekdn alleen zou zijn en smiddags en svonds meost babysitten.. maar ja lang en niet leuk gesprek gehad. maakte me zelfs tot janken! het was gewoon frustrerend. helemaal omdat heather deed alsof ze me absoluut niet begreep en t maar raar vond. dat is niets voor heather. we kunne altijd super goed praten!
nouja uiteindlijk leek ze t te begrijpen, toen ik zei dat ze zich in mij moest verplaatsen. en daarna benk dus alleen naar downtown tegaan. was wel leuk om daar rond te lopen. maar je ziet overal families en stelletjes en vrienden. en dan loop je daar alleen. ook had ik t in 2 uur wel gezien..dus vroeg me af wat ik de dag erna nog meost doen.

daarna moesk babysitten op de kids gelukkig was het wel gewoon normala tussen heather en mij. daarna kwam angelique ook terug (ook wel aardig teleurgesteld) en gingen wij samen met de kids naar de gameroom en daarna met de kids gegeten. dat was wle leuk. dit keer hadden Heather, thadd en shannon + chris beloofd eerder thuis te zijn (rond 10 ) zodat we deze keer wel uitkonden. nu liep t weer half mis omdat t restaurant nog geen tafel had teon ze kamen. ze hadden dus een uur op tafel gewacht en toen een uur op hun eten. dus was t al 10 uur! ze belden en heather zou naar ons komen zodat wij wegkonden! dat was wel erg lief van dr!

wij vol goede moed naar pleasure island (met al de clubs) en een kaart gekocht van 23 dollar, zodat we elke club in konden. lopen wij vrolijk de eerste club in. zegtie man.. eeuhm sinds 1 januari is de regel veranderd en is het nu ook in disney 21 jaar en op. aaaargHH! gelukkig kregen we wel ons geld terug. maar jemig zo dom! daar rond gelopen. waren ook veel mensen buiten. maarja om 1.30 waren we alweer terug. :( tegenvaller.

zondagochtend was angeliques 20e verdag en lieten de families ons lekker slapen! op een gegeven moment maakte thadd me wakker om te vertellen dat we vandaga naar epcot gingen en ik dsu ook mee kon. hij legde me uit dat ik hen dara kon ontmoeten en hoe we t moesten doen met onze spullen (wij moesten eerst nog Tice babysitten) later hoorde ik dat chris voor mij veel moeite had gedaan, zodat we naar ebcot konden) lief dus!!

Om 11 uur moesten we uit de kamer ziin en toen we ze belden hadden ze al eten voor ons gereserveerd in italie. maar wij wouden graag voor angeliques verjaardag in france eten. dat begrepen ze gelukkig. en toen we daar aankwamen krege ook angelqiue vrij en konden we 2.5 uur zelf ons gang gaan. was leuk en angelique was er nog nooit geweest. en ik vind dat park gewoon echt leuk. we hebben gelunched in france. allemaal super lekkere dingen hadden we besteld en dna gedeeld. was leeuk!
alleen de leuke fotos was mislukt:S omdat mn batterij leeg was.. hmm heb je eindelijk een foto toestel! :S

daarna door alle andere landjes gelopen. en weer 2 filmpjes gemaakt in mexico;)

http://postcards.go.com/mexico/retrieve?card_id=1DC11C80D1AF0B0EC887703459862042

http://postcards.go.com/mexico/retrieve?card_id=42A304105829AB16470C8CF47820E4D0

hier zijn de links: dara kan je ze checken!

om 4 uur gingen we ong naar huis. en om 7.30 moets ik weer bij angelique zij omdat we ene verjaardags diner haddne bij haar thuis. hanna kwam ook en shannon en chris aten ok mee. was erg gezellig! darana naar starbucks waar onze vaste vrienden zaten. was ook gezellig!

dat was dus het hele weekend. gelukkig al met al toch nog goed afgelopen.

maandag ben ik naar de dierentuin geweest met de kids voor paar uurtjes. was ook weer leuk en lief! echt wel goed idee zon jaarkaart. reggie de schoonmaker kwam vandaag voor het laatst. hij heeft een andere baan gevonden. heather was er wel blij om want ze wou m eigenlijk toch niet meer. nu kan ik tot de tijd dat ze een nieuwe hebben wat meer schoonmaken en krijg ik ook meer geld:) ik hou wel niet van schoonmaken maar meer geld is mooi meegenomen! ;)

t slechte nieuws is dat het heel slecht met louie ons hondje gaat. hij heeft nu iets in zn hersenen dat hem maakt denken dat hij van alles ziet en dus als een gek rond rent en niet kan stoppen. (en hij is blind dus kan geeneens zien) hij word helemaal gek, maar kan niet stoppen. als je m vasthoud gaat het goed maar zodra die op de grond staat beginttie weer. hij is ook super moe maar kan zichzlef niet maken tot rustig zitten of slapen. echt super zielig. dit was de dag dat we wegingen naar disney al begonnen. en Matt sliep in osn huis dit weekend had met louie naar de emergency moeten gaan. hij had tegen heather gezegt dattie toen alles goed was, wat dus niet zo was. maar wel heel lief van m anders ahd Heather t wss niet getrokken. t schijnt iets ergs te zijn en in 2 maand gaattie waarschijnlijk dood. omdat het steeds erger gaat worden. eerst gaan ze proberen hem kalmerende middelen te geven.. heeeeeeeeeel misshcien slaat dat aan. maar 80 procent is van niet. en dan moeten ze m uiteindleijk een spuitje geven omdat het anders te erg word. en hij zoeizo niet meer normaal kan leven. echt zo zielig en ben zo verdrietig. echt t is 1 van de cutes hondjes naast dusty mn eigen hondje. maar ook omdat hij zo onschuldig is. hij is doof en blind en zoo lief. en nu dit! ik wil ehct niet dattie dood gaat.:( maartsja..

verder krijg ik steeds meer het gevoel dat ik hier niet moet gaan studeren. ik denk dat ik gewoon lekker naar nederland ga en dan kank altidj nog stage lopen in t buitenland of een uitwisselingsproject doen (dat wil ik dan wel zeker weten) ik ga ook zoeizo een internationale studie volgen dus dat is dna mogelijk. en er is gewoon zo veel meer in de wereld dat ik wil zien. Tampa ken ik nu al. wel word het zoooo moeilijk idt gezin te verlaten. aar als ik hier nog een jaar blijf word het alleen maar moeilijker. en ik ga ze zeker weten opzoeken, en zij willen misshcien ook naar nederland komen!!
ook is dit idee een beetje gekomen omdat ze zeiden dat ze na mij zoeizo geen andere aupair meer willen. teneerste omdat ze niemand anders willen dna mij (lief!!) en ook omdat het te moeilijk is om steeds iemand te hebben en je daar aan te hechten en dan weer gaat. maar t laatste wat ze ook zeidne is dat ze geen andere aupair willen oa ook omdat ze t idee hebben dat ze zlef meer bij de kids willen zijn met het opgroeien. wel willen ze dan graag een schoonmaker.
maar toen begon bij mij dus een belletje te rinkelen. straks moet ik steeds meer gaan schoonmaken, als zij meer bij de kids willen zijn! en dat wil ik dus echt niet. ik hou helemala niet van schoonmaken! ik heb nu al steeds meer iets t idee dak meer moest schoonmaken als in het begin.. laats moest ik bijv alle plinten in t huis doen! nou dat vonk ehct onmenselijk voor een aupair!!! vonkl best een schok. ben hier niet om schoon te maken! als dat vakergaat gebeuren gaak erd enk ik wel wat van zeggen.. als ik t durf;)
maar misshcien zouden ze dat ook niet doen omdat ik hier kwam als aupair.. nouja dat is dus lastig wnat ik ga dta ook niet ana ze vragen.. misshcine komt dat onderwerp oit nog te spraken.

maarja ik wou jullie graga op de hoogte houden ook van mijn twijfels en alles.. maar ik dnek dat ik t lekker zou vinden in nl mn studie te starten en dan kank altijd nog ergens anders heen toch? zoveel mogelijkheden!

dit was echt al mn nieuws. ik plaats er weer fotos en eenfilmpje bij!! van disney en de kids in de zoo!:D

lie

dus dat was al het nieuws weer tot nu toe.

sorry dat de berichten zich nu zo snel opvolgden maar ik had nu veel beleefd;)

liefs xx jit!!

PS: ik weet nog steeds niet of mn visa verlengd is of niet! aargh ik wil nu wle eens zekerheid. ook omdat ik graga een tripje wil plannen, en dat is t beste omdat zo vroeg mogelijk te doen, dan ist goedkoper!
als ik niet ben geaccepteert is t we lekker dat ik t nog niet weet en wat extra dagen heb. maar aan de andere kant wilk gewoon zekerheid. en ik kan me ook nit voorstellen dat ze me niet accepteren. dat zou echt zooo gemeen zijn!!

  • 06 Maart 2007 - 08:25

    Ineke :

    wat een uitvoerig bericht wat beleef je veel en leer je veel!!!ik blijf bidden voor duidelijkheid omtrent je studie veel liefs van mij en van gerrit

  • 06 Maart 2007 - 18:30

    Fenneke:

    Heej jit!! wat een leuke foto's! en die filmpjes zijn ook echt cooowl!!als ik ze kijk zijn suus en jij nog helemaal niet lang weg, maar het is al zooo lang!echt lekker weer ook daar! en hier regent het alleen maar bah! kzie uit naar je volgende verhaal!!
    xx fen

  • 06 Maart 2007 - 18:34

    Fen:

    oow jit! het is gaaf dat je de kans krijgt om daar te gaan studeren, maar in NL kun je altijd stages lopen etc! Er is zoooo veel keus! en nu ben je toch al een meid van de wereld, dus je kunt zo je koffers weer pakken!! dus denk er goed over naa! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 50456

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: