The journey continues - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jitske - WaarBenJij.nu The journey continues - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jitske - WaarBenJij.nu

The journey continues

Blijf op de hoogte en volg Jitske

12 April 2014 | Peru, Arequipa

Na 18u busreis, veilig aangekomen in arequipa, de eerste bestemming van mijn reis. 18u leek erg lang maar toch ging het sneller dan verwacht. Voor deze lange busgelegenheid had ik de iets duurdere busversie geboekt die eigenlijk nog luxer was dan mijn vlucht naar Lima!
Arequipa is een stad meer in het zuiden van Peru, ik zal hier een vriendinnetje (tash uit engeland) ontmoeten die ik in Lima heb leren kennen, met haar zal ik verder richting het zuiden van Peru reizen en vervolgens Bolivia onveilig maken. Helaas is ongeveer iedereen afgelopen week getroffen met buikgriep en zo ook Tash die dus 1 of 2 dagen later zal aankomen in Arequipa, maar ik weet hoe het voelt en kan goed begrijpen dat ze in die omstandigheden niet 20u in een bus kan zitten. Vorige week zondag had ik namelijk niet eens mn bed uit willen komen als ik geen harley davidson tripje door Lima aangeboden had gekregen. Ondanks dat er weinig door mn lichaam werd getoleerd moest ik toch wat eten en de jongen die ik de avond ervoor had leren kennen wilde wel even mee zei die. Wat hij daarbij niet had vermeld is dat hij mij graag achterop zijn motor zou willen hebben. Met knikkende knietjes en een hele zere maag toch maar achter opgegaan EN ik moet eerlijk zeggen: het was eigenlijk best gaaf! Langs de kust van Lima gecrossed met zonsondergang, met enig ander leuke jongen had het nog zowaar romantisch geweest.

De rest van de week ook nog wel gesufferd van mn buikgriep maar woensdag ging het gelukkig weer iets beter en terwijl ik ook heel de week als een malle aan mn scriptie heb gewerkt (helpt toch echt die tijdsdruk) heb ik ook nog wel even flink de bloemetjes buiten kunnen zetten bij mn geliefde bar in calle berlin en met de leukste mensen die ik hier heb ontmoet. Toch altijd dubbel om afscheid te moeten nemen, erg zin om te reizen en weer meer van de wereld te mogen ontdekken maar je laat toch ook altijd weer mooie dingen achter. Gelukkig kom ik nog een paar dagen terug in Lima voor ik naar NL vlieg dus het afscheid was niet voor allemaal helemaal definitief.

Vrijdagochtend op de valreep mn scriptie kunnen inleveren en met 3maand reizen in het vooruitzicht dus met een goed gevoel op weg!:)

Veel liefsxxx

• 16 April 2014 - 15:29