Miami! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Miami! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Miami!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

02 Maart 2007 | Verenigde Staten, Tampa

heej allemaal!!

voor degene die ookal Suzans bericht hebben gelezen, dit bericht word dus bijna t zelfde. Maar toen ik thuis kwam van Miami, vertelde Heather dat ze een verrassing voor me had! we gaan dit weekend voor 3 dagen naar disney, het gezin waar angelique aupair is gaat ook mee! super leuk dus! echte mazzelaar! ik heb dan alleen nog maar 1 dagpas over voor een park, (ik kan dus 1 dag naar 1 van de 4 parken in disney) maar buiten de parken om is ook veel te doen, (disneydowntown, winkeltjes, restaurants,uitgaansplaatsen) en je kan overal met de trein,bus,boot, naar toe! en ons hotel heeft een zwembad, dus angelique en ik vermaken ons wel! :D

oke, het Miami verhaal:

Suus kwam om 10 uur savonds aan op het vliegveld in Tampa. Ik en Heather gingen haar ophalen. echt zo leeuk haar weer te zien! Suus kreeg helemaal een vakantiegevoel, voor haar wa shet helmala anders, zij kwam van sneeuw in zon! maar ik moet zeggen dat alhoewel ik hier al 6 maand zit, ik nog steeds een vakantiegevoel heb! het weer is ook altidj zo lekker. en aupair zijn is nou ook niet echt t zwaarste werk;)

maar goed Heather dropte ons af in starbucks, zodat Suus ook kon zien waar ik veel tijd uithang;) en angelqiue was daar ook. en ook een paar van de andere lui die er altidj zitten. dus had ze die ook gelijk gezien. op een gegeven moment zijn we terug gelopen. nog even naar Bayshore gezien. want suus wou ook wel graag de baai zien. en savonds is t ook mooi met alle lichtjes!en suus vond de duikende vogels helemaal gaaf! haha jammer genoeg zagen we dit keer niet ehct iets speciaals verder..

We hadden natuurlijk heel veel bij te kletsen, dus we sliepen laat en gingen er vroeg weer uit, want suus wilde graag het 1 en ander zien van Tampa. Maar ook al hadden we uit willen slapen, het zat er niet in, want rond half 8 stonden de kids op mijn deur te bonken, omdat ze zoo graag suzan wouden zien! ik ze een beetje ervan af proberen te houden, en zeggen dat we ong over een uurtje beneden zijn. vraagt evans mag ik dan op de trap wachten! haha schatje he. dus nouja ik maar toegegven en mochten ze suus even een knuffel geven. later toen suus naar de badkamer ging emerson heeele verhalen ophangen, zoals ze dat altijd doet, geheh.
daarna heerlijk ontbeten, ik heb ontdekt hoe je zonder tostiapperaat tosties kan maken! dus suus en ik banaan/pasta tostie gegeten. en darana heb ik suus beetje door hyde park village rondgeleid. oook nog even naar bayshore geweest, om het nu met daglicht te zien. ook kwamen we nog hanna tegen (de zweedse aupair (die trouwes van gezin moet wisselen wnat haar gezin wil hara niet meer.. oei) Pam (buurvrouw) bracht ons vervolgens naar t treinstation nadat we angelique op hadden gepikt. op het station aangekomen bleek dat de trein 2 uur vertraging had (waren we al voor gewaarschuwd) en zijn we naar Channelside gelopen, wat een gezellig gedeelte van Tampa is! en leuk om aan suus te zien. jammer genoeg was het grote cruiseschip er niet, maar suus vond het allemaal al geweldig. heerlijk ijsje gegeten. suus was helemala in de vakntie stemming! Toen naar Amtrak station gegaan, want trein zou gaan. Werd natuurlijk weer iets later....maar uiteindelijk zaten we in de trein. In het begin veel na buiten gekeken (veel sinaasappelbomen gezien en verder veel verschillende soorten bomen en de achterwijken van Tampa). De trein ging de hele weg al niet super hard, maar op een gegeven moment stonden we echt stil. Het was al donker geworden en de conductrice kwam meededelen dat er 1 spoor kapot was en een ander spoor moest worden gedeeld, dus moest er telkens worden gewacht op andere treinen. In het begin was het nog niet zo erg, maar het werd later en later en later en op een gegeven moment kreeg ik veel energie. dus beetje vaag lopen ouwehoere met de jongen die naast ons zat (zie filmpje) en probeerde angelqiue en die jongen (louie) hoofdschouders knie en teen te leren.. t liefste heel de trein maar dat wou niet:( Rond een uur of 11 waren we er nog steeds niet..(de treintocht duurde in totaal 9 u!!! ipv 5 u!!)
( ik vervloek de NS echt never never never nooit meer! het ned. openbaar vervoer is zoo mega de mega goed in vergelijking met het amerikaanse!) dus toen zei de jongen naast Angelique (Louie) dat hij er 2 stations eerder uit moest, en dat zijn broer en hij ons wel af konden zetten bij ons hostel. Dus wij dachten, tjah....op zich wel heel handig want anders moesten we En nog met de bus En nog met de taxi (want bus reed deels niet meer) en nog een stuk met de trein, die om de minuut stil stond..dus tjah..het zou wel heel handig zijn..Van de andere kant dachten we: tjah...we kennen die jongenniet echt, is dit wel een goed idee?! Maar we dachten wel dat hij te vertrouwen was, dus uiteindelijk toch besloten om het te doen.
Zijn broer kwam hem ophalen en ze waren beide echt super aardig! Ze woonden al lang in Miami, dus wisten veel te vertellen en dat was erg leuk. In SouthBeach aangekomen (daar zouden we verblijven) was mijn eerste indruk echt super!! (en de laatste indrukken btw ook, bleek later ;p) Allemaal hotels met mooie fonteinen bij de ingang. Dan water met daarachter echt super de super de super grote huizen en dan al de auto;s in Miami!! Echt TOP! normaal ben ik helemaal niet zon auto fan ofzo, maar hier was het gwoon gaaf! amaal vette sportwagens of minstens cabrio's (open dak!) en ook heel veel auto's met eigenaar zag je telkens weer rondrijden; gwoon om te showen! en dan nog een auto die echt zijn deuren omhoog kon doen op het dak...en autos met heeele grote velgen, autos met tv'schermen achterin (ziet er echt gaaf uit in een cabrio; vooral omdat er niemand naar zat te kijken, maar dus gwoon voor de show!) enz enz. Verder dan het strand (Miami beach ) (mooi (niet super de super mooi) strand met palmbomen ed.) ( ik vind t clearwaterstrand wel veel mooier, waar wij de strandhuisjes hebben) en dan de 'boulevard' die er langs loopt met allemaal restaurantjes met hele gezellige terrasjes en veel uitgaansgelegenheden ed. Het was echt een soort Kreta, maar dan groter en nog iets gaver ! Ook praten heel veel mensen Spaans in Miami (ik vond het wel een stunt; ben je in Amerika, praten ze spaans, sommigen praten helemala geen engels!...) maar dat schijnt dus zo te zijn, omdat er veel cubanen en illegalen zijn, die dus spaans praten...(oke, zorgde wel btje voor meer vakantiegevoel!)
We hadden nog best wat honger, dus besloten we met de jongens pizza te halen. (nouja louie werd door zn broer de auto uitgeduwd met de belofte dattie terug zou komen haha)en ook haalden we een fles wijn. zaten we daar middan in de nacht onze eerste avond in Miami wijn te drinken en pizza te eten op south beach! echt mn weekend had niet beter kunnen beginnen! daarna dropten levi en louie ons af omdat we graag wouden proberen nog uit tegaan. uiteindelijk kwamen we een ierse pub in.. niet heel erg geweldig maar t was suus eerste keer uit in amerika! haha.
rond ene uur of half 4 waren we erg moe, en gingen we naar ons hostel. Het hostel lag echt super goed middenin Southbeach (southbeach is het uitgaans/beach/shopgedeelte van Miami) (het is een soort eiland aan het land..snap je??) maar verder was het niet echt heel schoon, maar we waren toch niet veel tijd in het hostel, dus we hebben het overleefd! (wel bang voor ed bugs!:S) Erg laat sliepen we en erg vroeg ging de wekker weer, want we wilden natuurlijk Miami verkennen! Sochtends ontbeten op het strand voor de 1e keer in mijn leven, was gaaaaaf! Met de bus naar Downtown Miami, waar we met de metromover (soort bus op rails in de lucht) veel hebben verkend! Soms stapten we uit en liepen we rond en dan gingen we weer verder! We zagen OA; de american airlines arena, de freedom tower,bayside marketplace,post office, bayfront park waar suus haar eerste pelikaan zag;) new world tower enz. Echt een hele leuke goede indruk gekregen van downtown miami! daarna vertelde een vrouwtje in de metro ons dat coconu iets (een plaatsje dichtbij Miami) ook gezlelig was, dus ook dara nog heen gegaan.
Rond een uur of 3 waren we weer op Southbeach, waar we nu dingen gingen verkennen, zoals Espanola Way (echt een heeel schattig groen begroeit straatje met veel restaurantjes, terrasjes en winkeltjes, Lincoln Mall Rd (bredere winkel/restaurant straat), Het ARt Deco District (hier zijn de gebouwen btj kunstig; in verschillende kleuren), ook het huis waar versace woonde en doodgeschoten is! jaja ik heb de frontsteps gezien waar die op stond toen die vermoord werd. verdre niet in het huis geweest. maar t zag er mooi uit van de buitenkant!
verder nog naar het holocaust memorial (erg indrukwekkend kunstwerk tav de jodenvervolging in WW2). Nog een btj geshopt en lekker gegeten op een terras in de zon Echt, wat een vakantie-gevoel!!
Verder was het erg gezellig, hoewel we soms wel dolgraag ff Ned. wilde kletsen, want in het Engels ben je op een gegeven moment toch btj uitgepraat op 1 of andere manier en ook de humor is dat anders enz....Savonds hadden we met Louie en Levi afgesproken, zij zouden iets voor ons regelen wat betreft uitgaan, want ze hebben overal zo hun connecties! Uiteindelijk gingen we naar een party van een vriend van hen. Hij woont in een appartement, met echt super mooi uitzicht op de beach! echt top Was erg gezellig! Ze hadden zelfs chocoladecake met aardbeien suus en ik gingen Louie Nederlands leren! en...hij was echt heel goed!! Aan het eind van de avond kon hij echt veel zeggen! (maar we hebben in het ned. ook wel veel woorden die op het engels lijken eigenlijk...alleen worden ze anders uitgesproken en dat maakt het soms lastig).
De jongens hadden ook een boot, en zij hadden al eerder voorgesteld dat we wel met de boot mee konden naar de KEYS (de keys (eilanden) liggen onder Florida, en Key West is het bekendste denk ik:dit is het meeste zuidelijke stukje van de VS en het is daar super mooi (oa het water en koraal)!! Dus het leek ons helemaal een gaaf voorstel, want wij wilden heel graag iets van de Key's zien (vooral ik en suus, want Angelique was er al geweest). Maar later op de avond begon het heeel hard te waaien en voorspelde ze voor de volgende dag veel wind en dus veel golven...(en aangezien de boot niet zo groot is, zou het een zee-zieke en hele langzame tocht worden..) Dus het was beter om niet te gaan. Was wel even balen moet ik zeggen, want we hadden ons er echt op verheugd!
suus en ik besloten om de volgende ochtend om 6u er uit te gaan en dan op internet in het hostel te zoeken naar een trip (maybe bij bus) naar de keys. Dus rond 4u in bed en om 6u ging de wekker....allebei zijn we ook net zo hard weer in slaap gevallen,,en een uur later weer wakker geworden. Dus om 7u aan het internetten, en we zagen dat Key West erg lastig werd,omdat het een hele lange trip is en omdat de tours daar heen al sochtends om 7u weg gingen. Wel konden we naar Key LArgo (de eerste en grootste key) met de bus (greyhound) dus besloten we om dat te doen en om daar dan te gaan snorkelen (de onderwaterwereld moet daar echt heel mooi zijn)
Dus wij ons klaargemaakt, en A. laten slapen (want zij wilde niet mee) en richting de bus gegaan. Na een behoorlijk lange busreis kwamen we dan eindelijk bij het Greyhound station aan (dichtbij het vliegveld). Het lag een btj in de middle op nowhere, (als t lukt zet ik er t filmpje van op) ma er waren veel mensen, dus dat was ok. Nog een hele tijd met de beveiliger gepraat, die Amsterdam echt het paradijs op aarde vond. Het was wel een boeiend gesprek over de veiligheid enz ook, en suus en ik hebben besloten dat we het echt mega stom vinden dat je in Amerika gwoon wapens kunt kopen...dan vraag je toch ook om moeilijkheden??
als iedereen met een wapen loopt?! Onze bus vertrok een half uur te laat (of course!), maar we hadden een nice ontbijtje gekocht bij het tankstation, zodat we lekker in de zon in de middle of nowhere zaten te eten. De busreis was mooi, zo zie je weer veel van miami en omstreken! aardig droog en veel verschillende boomsoorten.
Op Key Largo aangekomen, ff snel gegeten en toen de taxi genomen naar John Pennekamp State park, waar we graag wilden gaan snorkelen. Maar we waren net te laat, dus wij erg balen, maar gelukkig konden we nog wel kayakken! Dus besloten we dat te doen.
Twas echt gaaf! Door de mangrove's (van die smalle waterstraatjes met van die wortelachtige planten/bomen aan de kant) heerlijk in de zon, hebben we gewoon de lange en korte route in de tijd van 1 route gedaan! We waren echt een goed team!! Twas echt super! het water was ook zo zo helder! En dan heerlijk rustig in de zon op het water! hmaal top! Na het kayakken hebben we het park verkend, door een bos met allerlei verschillende soorten bomen gelopen en op een uitkijktoren gestaan, en naar het strandje gelopen (was echt erg mooi)! Helaas heeft KEy LArgo niet echt eeen centrumpje (zoals Key West) dus we moesten een btje zoeken en we liepen dus een stukje langs de weg, toen we besloten dat we de zonsondergang graag wilde zien. Er zijn niet veel stranden op de keys, dus we liepen nog langs die weg, en dachten: ach, als we in dit laantje gaan, dan komen we wel in de richting vd zee. Dus wij lopen daar in, staat er een grote camper en verder btj troep-terrein. Wij lopen naar het water, zien we ineens iets bewegen...en toen...toen zat er een DOLFIJN!!! YEAAR! de eerste wilde dolfijn die suus zag! Er waren wat mensen die tegen ons begonnen te praten en vroegen of we wisten dat er een dolfijn zat daar....want deze dolfijn was dus aangespoeld en was zwanger, dus werd nu opgevangen in een afgezet stuk water. (hij was 2 keer eerdre opnieuw uitgezet maar bleef terugkomen. ook kwame ze erachter dattie doof was dus nu kunnen ze m niet meer uitzetten)
We waren bij een opvangcentrum voor dolfijnen en walvissen beland! Dus dat was wel erg leuk!

Na de erg mooie zonsondergang gekeken en toen op zoek naar een restaurantje waar we iets konden eten. We hebben echt op 1 van de mooiste eetgelegenheid ever gegeten (vond ik!!) Het was aan het water, onder van die rieten dakjes, met een live-bandje en gezellig lichtjes!! Echt GEWELDIG!! Het eten en de bediening stelde niet veel voor, maar de accomodatie was TOP Na het eten nog lekker ijs gegeten en toen kwam de bus weer en kwamen we rond 10u in Miami aan. Toen weer andere bus en nog een andere bus en toen waren we weer bij ons hostel. Angelique had ook een leuke dag gehad, ze was naar een huge huis geweest van 1 of andere rijke man, samen met Levi en Louie. Wij hadden ook een super daggie gehad, dus helemaal goed!
Natuurlijk was het jammer dat we niet met de boot konden en dat we niet konden snorkelen, maar oke, dit was ook allemaal cool! Nog een tijdje gekletst en snacks gehaald, die we op het 'terras' vh hostel op hebben gegeten. Rond 1u lagen we weer in bed, en de volgende dag ging om 6u de wekker weer. (oooh, ik heb echt zo zo zo weinig geslapen, deze dagen..:S we wilden gewoon heel veel doen en ik was ook niet heel moe ofzo. Ik kon wel in iedere bus/trein/auto ff slapen, terwijl ik normaal nooit zo snel in slaap kom. Dus die slaap halen we wel weer in, komt goed! Maandagochtend 26 feb. dus weer erg vroeg opgestaan, snel ontbijt gekocht en nog heel even op het strand gelopen (zonsopgang ong.) want het hostel zei dat het een uur zou duren naar het amtrak station, als het verkeer slecht zou zijn! Dus wij zijn ong. 1u en 45min. voor onze vertrektijd weggegaan met de bus en we moesten nog ff van bus switchen. Een braziliaanse jongen reisde met ons mee, die ook in ons hostel zat en ook met de Amtrak naar Tampa ging.(hij vertelde mij dat hij precies wist waar de staion zat dus dat zou dna mooi handig zijn)
Dus wij btj kletsen, eten enz. Op een gegeven moment was het nog 15 min. voordat onze trein zou vertrekken...dus ik naar de chauffeur om te vragen hoelang het nog zou duren. antwoord; 20 min. :S Dus wij bang..shooot..moeten we dan een taxi nemen?? maar waar zijn we nu? en is de taxi wel optijd?? (we stonden nl.btj in een file) Ik dacht eigenlijk nog wel;nou,, die trein heeft altijd en altijd en altijd vertraging, dus we zijn vast nog wel op tijd......
Toen zag ik dus ineens een trein! wij nog ene beetje goede moed houden.. "t is vast niet onze trein!" Dus wij komen ong. 7min. te laat op het station aan, en jaa hoor...geen trein meer...was het dus wel de trein die ik had gezien....Jemig, wat waren we boos Altijd is die stomme trein of bus of whatever te laat, en als wij 1x willen dat ie te laat is, is die op tijd..:S (en dit is niet de eerste keer dat suus en mij dta overkomt:S)

De moed zonk ons even in de schoenen. De volgende trein zou pas de volgende ochtend gaan (en dan zou suus haar vliegtuig niet halen). We konden met de bus (greyhound) gaan, maar we hadden geen idee waar die zou rijden en of die wel eens zou rijden (bussen en treinen rijden hier niet zo vaak als in Ned.) Dus toen stelde de Braziliaanse jongen voor, om maybe een auto te huren (hij was 26 jaar, dus dan is auto huren niet zo duur dan als je 19 bent) Dus wij dachten, jaa maybe is dat dan een optie.. (ik heather gebeld, en die gaf ons een paar nummer die ze snel op internet zocht. en gelukkig was er 1 waar het niet zo duur was enw aar we ook de auto in tampa konden afdroppen. Dus wij met de bus naar het vliegveld, waar we de auto huurden. We hadden dus een compact gehuurd (de goedkoopste, dus waarschijnlijk de kleinste dachten wij)...maar we kregen een grote van!! hahaha, echt gaaf! (7pers. ofzo) (kon je ook dvd in kijken enz.. we hadden alleen geen dvds:( maar gata om t idee;) )
Toen naar huis gereden. We gingen eerst naar het noorden (langs palm beach, riviera beach ed.) en toen richting het westen naar Tampa. Het was opzich een relaxte en mooie tocht, want in de auto zagen we toch meer dan in de trein. Al de sinaasappelbomen, hele grote mooie bossen met allerlei aparte bomen, grote vogels, het droge landschap van florida, stranden, water, en...KOEIEN! (die heb ik hier in de VS nog nooit zo vrij zien rondlopen!) Was dus een mooie reis! Nog samen gezellig gegeten en rond 19.00 waren we dan eindelijk weer in Tampa (met de trein zouden we zonder vertraging er om 14.30 zijn, maja, nu moesten we weer met de bus en auto huren en hebben rustige route genomen (ipv de snelle saaie route). Dus uiteindelijk was het helemaal goed!
Kids waren helemaal blij dat ik weer terug was. ik had ook een klein verrassingetje voor ze meegenomen wat ze natuurlijk ook vet gaaf vonden. toen nog even langs Bayshore gelopen (we wilden eigenlijk nog wel naar Ybor city, maar we waren ook super moe, en dan moesten we weer met de trolley enz.) dus we vonden het goed zo. Nog ff tv gekeken, gekletst en gegeten en toen was het weer 2u. Dus gaan slapen, want de volgende ochtend was het weer 6u...Suus vliegtuig ging om 8.10, dus heather bracht haar om ong 6.30. echt jammer dat ze al weer wegmoest! het weekend was ehct zo snel gegaan! ik hoop zo dat mn visa word verlengt en dan ga ik 31 maart naar hara toe en vier ik ook dara mn verjaardag met allemaal nederlanders! leuk!!! dus ik duim heel hard!

ik ben nu dus al 2 dagen illegaal in Amerika, maarja die vrouw zei dat ik net zo lang kon wahcten tot ik hoorde of ik geaccepteert was of niet.. ik hoop dat ik snel wat meer zekerheid krijg! aan de ene kant als ik niet geacccepteert zou zijn is dit wel wel fijn dat ik langer kan blijven omdta ik het nog niet weet. maar aan de dandere kant als ik wle ben geaccepteert wil ik t heel graag weten wantd na kank nu mn trips boeken (is goedkoper). en zoeizo vink t eigenlijk wel fijn om zekerheid te hebben.

nou ik ga mn spullen in pakken voor weekend disney!

hoe gaat het daar in nederland? als alles goed gata benk over 2 maand alweer thuis! echt gek idee! t gaat zo snel!

liefs xx jit

  • 02 Maart 2007 - 18:09

    Nina:

    Heej Jit!

    Echt leuk om je verhaal te lezen! En je foto's zijn ook supermooi! Ik werd behoorlijk jaloers toen ik die foto met de dolfijn zag .. *zucht*.
    Hier in NL zie ik alleen regen, regen en tjah .. nog meer regen ;)
    Tot mails!

    Liefs Nien

  • 03 Maart 2007 - 20:06

    Fanoula:

    Hey Jit!

    Wordt echt jaloers van al die foto's van jou, ik wil ook zulk heerlijk weer ;)
    Nou, die NS hier bakt er ook niet zoveel van :P, heb er donderdag ook 4 uur over gedaan om thuis te komen vanuit amsterdam ipv 1 :S Dus lang leve de treinen (ahum)! Ik mail je binnenkort weer!

    Kusss, Noul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 50397

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: