Scholarship!! kerstvoorbereiding + verlate sint:D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Scholarship!! kerstvoorbereiding + verlate sint:D - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Scholarship!! kerstvoorbereiding + verlate sint:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

17 December 2006 | Verenigde Staten, Tampa

Hi there!!

Hier weer mn belevenissen van deze week! misshcien is het handig om dit uitteprinten als je het ehct wil lezne, wnat het is weer aardig lang! :$ sorry!

ok donderdag 7 dec. savonds uitgeweest met angelique in Hyde park Cafe (zijn we al vaker heen geweest) , ontmoette daar de franse lui die we al eerder hadden ontmoet (daar en we waren die week ervoor naar hun university party geweest.) zijn super aaridge lui en hebben veel lol met hun, alleen de helft vertrok zaterdag. dat is dus wel super jammer!! zagen ook nog een paar andere bekende. veel mensen gaan op donderdag en je komt vaka dezlefde tegen. dus dat is leuk! en zij vragen dan weer of we met hun meegaan zaterdags. dus we hebben veel dingen om uit te kiezen;) er is ook een jongen en die werkt in mijn sportschool. die hangt de hele aaf om me heen, hij is aaridg maar verder niet. alleen is het dus een nadeel dat hij op mn sportschool werkt want dan ziek m steeds, hij beld ook steeds haha. maar volgende week is zijn laatste week werken daar! dus dat scheelt!

vrijdag 8 dec zijn we uitgegaan in wiskeypark soho. dat is heel vlakbij tegen opver starbucks. iedreen zegt dat t daar zo leuk is dus wij wouden proberen of we erin kwamen. maar er stond een rij va 20 min. dus we dachten daar gaan we niet in staan als we niet eens zeker weten of we erin komen. dus wij lopen weg naar de CVS (pharmacy) . komen dr 2 jonges van 23 ofz. en zeggen kom met ons naar binne blabla. dus wij zeggen we zijn geen 21 dus misshcien komen we er niet in. dus zij zeggen: 'jewell!!' dus proberen, kwamen we erin! hoefden nog geeneens in de rij te staan! alleen vonden we t binnen niet echt chill. veeel te druk en amerikaanse meisjes zijn echt vaag. gedragen zich heel sletterig en denken dat ze alles zijn, en tegen over andere meisjes zijn ze dan respectloos. en je kon er niets om dat t zo druk was. ze draaide wel leuke muziek. Er waren maar 4 wc's bij de vrouwe voor iedreen die er was. je stond dus gewoon een uur in de rij. menn!! next time gaan we gewoon weer naar Hyde park cafe! haha

zaterdag 9 dec niet uitgeweest. anders zouk de volgende dag helmaal op zijn. wel nog even naar starbucks gegaan om wat te drinken. de lui die daar werken herkennen ons al helmaal. iedreen is daar heel aaridg. en kan voordelen hebben als ze je herkennen he;) verdre een relaxte dag gehad. en ik moest savonds babysitten. angelique ook alleen zij was eerder klaar duis kwam ze npg even bij mij om een filmpje te kijken.

zondag 10 dec met thadd en heahter naar de kerk gegaan. ik kon niet met iemand meerijden naar de grote kerk. en opZich maakt het me ook niet zoheel veel uit. ik vind de grote kerk wel leuk en er zijn veel lui van mn leeftijd. maar t is echt amerikaans. iedreen is heel aardig als je er bent en t is dan ook gezlelig. maar daar blijft het ook bij. verder niet echte vrienden ofz. komt ook wel omdat ze allemaal aan de andere kant van tampa wonen. en ik moet steeds weer uitvogelen hoe ik er kom. dus vind dat niet heel erg de moeite. maar ik ga nog wel hoor als ik met iemand mee kan rijden.
smiddags heerlijk in de zon gelegen. echt zo raar om met kerst in de zon te liggen! maar bevalt me wel super goed moet ik zeggen;)
savonds was er een kerstshow in de grote kerk. en de vrouw die de kleine zeemeermin heeft gezongen kwam om in de show te spelen en te zingen! echt een gave show! daar investeren ze wel veel tijd in! veel dans en muziek. en op een gegeven moment ging Jodi ............ (de vrouw van de zeemeermin) part of your world zingen! het liedje van de zeemeermin! echt zo ontzettend gaaf! echt kippevel! en ook gaaf om haar dat in het echt te zien zingen! zij doet ook veel stemmetjes in andere disneyfilms en ze speelt hier in amerika ook in musicals.
maar was dus een geslaagde avond. daarna gingen we als verrassing naar de ouders van Heather. was ook wel gezlelig!

maandag 11 dec was ik vrij. omdat ik vrijdag en zaterdag had moeten babaysitten. heb sochtends en smiddags weer heerlijk inde tuin gezetten en boekje gelezen. smiddags ben ik met angelique en de kids waar zij op past, naar t park geweest. savonds belde een kennis van angelique.
Susan, zij is 35 en super aaridg. ze is frans en een vriendin van de man die de familie voor angelique had gevonden. Angelique gaat vaak naar hun toe. maar goed zij belde dus dat ze ons wou voorstellen aan een belg en een duitser. en we moesten om 8 uur in starbucks zijn. daarvoor zijn aneglique en ik ergens uit eten gegaan. heerlijk lasagne gegeten! en daarna dus naar starbucks. wij dachten dat het 2 jonges waren en dat ze elkaar kenden. maar dat was niet het geval. de duitse jongen was 27 en kende alleen susan. en de Belg was een meisje van 23 en zij woonde bij haar familie. en kende susan dus ook. alleen de jongen blijft maar voor 12 dagen in totaal. hij was wel aaridg. het meisje is hoer voor 3 maand en zoekt werk om dan langer te blijven. maar zij was heel vreemd haha. ze voelde zichzelf heel goed en nouja ik kan t niet zo goed onderwoorden brengen. ze was niet ons type. maar volges mij vond ze ons ook niet haar type. gingen dus niet zo laat naar huis. en hebbe toen nog in angelique's appartement tv gekeken.

dinsdag 12 dec. een makkelijke dag gehad. toen de kids uitschool kamen gingen we met hun boodschappen doen. daar kwma ook heathers vader, en hij had die dag ervoor de president van de universiteit proberen te bellen. alleen die was er niet. dus moet hij het een andere keer weer proberen. ik hoop dat ik t snel weet of ik hier kan studeren of niet. wat meer standvastigheid he! ;)
toen we terug kwamen van boodschappen doen gingen de kids slapen,. en ik beetje schoonmaken. daarna gingen we naar 'the mall' met de kids. heather ontmoette daar een vriendin die ook kinderen heeft. dus ik kon gaan shoppen. savonds zouden hetaher en ik iets gaan doen. ergens heen gaan. maar we waren beide best moe dus bleven thuis en een filmpje gekeken. daarvoor had ze bananabread gebakken. hmm! dat is echt zo lekker!


Woensdag (13 december) was ik eerder vrij. om 4 uur. ben toen met angelique naar bodypumo geweest. en daarna hebben we nog 8 miles gemountainbikes (8 mile is ong 13 kilometer!) jaja sportief weer;) alleen Heaters broer zou langs komen om 8 uur en hij zou Evans meebrengen want die was die dag bij opa en oma geweest. dus ik moets om 8 uur thuis zijn omdat heather en thadd en emerson naar een feestje in de buurt waren. maarja door het mountainbiken helemaal de tijd vergeten! maar gelukkig waren heather en thadd optijd thuis dus hij had maar 5 min hoeven wachten. Toen hebben we gekaasfonduet (of hoe schrijf je dat) errg lekker!
alleen het konijn overleed die avond. was de dag ervoor al niet goed. en toen hadden ze m naar de dierendoktergebrahct. hij moest dara een tidjje blijven en woensdag haar dus opgehaald. bleek heel ernstig te zijn. en ze moesten hem voeren om de 2 uur. en net toen heather haar aant voeren was overleed die. wel even schrikken dus! Heather was er heel erg van geschrokken en moest dus ook huilen. wij maar de kids bezighouden, wnatja als die hun moeder zien huilen en horen dat het konijn dood is. zou niet ehct veel goeds brengen. toen later Thadd het aan de kinderen vertelde, namen die het gelukkig wle goed op.

donderdag (14 december)weer gebodypuymp and 8 miles gefietst! (kweet ook niet wat me bezield!) haha en savonds met Angelique weer naar Hyde Park Cafe geweest! was dit keer niet zo geslaagd, Angelique krijgt altijd een polsbandje waarmee je gratis kan drinken. (omdat ze de uitsmijter kent) and ze had het bandje van afgelopen keer bewaard, zodat ik die kon gebruiken. (hadden we de keer ervoor ook gedaan) maar dit keer liep het niet zo goed af. we gingen drinken halen aan een bar waar we normala gesproken geen drinken haalde en op een of andere manier zagen ze dat mijn bandje niet goed was. hij wou mn id zien en hij ging iemand oproepen via zn walkie talkie! menn! wij helmaal in shock! dus ik zeg we need to go! we rennen naar de wc! Ik weet ook wel dat t stom was van ons om dat te doen met t bandje, maar meer lui doen het en vorige keren ging het goed! maarja pfjieuw! ik wou ehct naar huis, wnat as ze ons zouden vinden ofz. dan ben je hier ehct in problemen!
maar angelique wou blijven. dus wij eerst naar een andere plaats vlakbij hydepark cafe. even van onze schrik bekomen. toen naar binnen en aan de andere kant gebleven. gelukig alles goed gegaan! ik heb in iedergeval wel mn lesje geleerd!
toen weer een paar van de franse lui ontmoet. was gezellig! alleen aan het eind van de avond vroegen ze of we meegingen naar de universiteit waar ze studeren. maarja t was al 3 uur en ik owu dat niet. alleen angelique wou dat wel. ze zouden ons dan terug brengen om 8 uur siochtends. ik kan dat gewoon niet doen! ik zie mezlef al aankomen. ik dnek dat Thadd en Heather zich naar schrikken! en ik wou dat ook vanuit mn eigen proncipes niet. maar iedreen wou dat we kwamen. nouja ik volede me dus best beroerd. en gelukkig bracht 1 van de franse vriende me thuis. men dat verpeste beste de vaond. wa sook best lastig wnat angelique begreep niet waraom ik het niet wou. maarja zij vind haar familie niet relaxt dus dat maak voor haar al niet uit. en ik wel. ik wil niet dat mijn familie hier boos word ofz. en ook mn eigen principes wouden t niet.

vrijdagochtend (15 december). kon ik er gelukig goed met haether over praten. echt zo fijn! we zijn in alles heel eerlijk tegen overelkaar en het is gewoon zo fijn dat ze nog zo jong is en we zijn in heel veel dingen hetzlefde. echt fijn om er met haar over zulke dingen te praten en horen wat zij zou hebben gedaan. ze was heel blij en trots op me dat ik niet was gegaan en dat ik zo eerlijk altijd ben tegenover haar.
echt goed ik voel me echt als zussen met haar! en zij is ook heel eerlijk naar mij toe in veel dingen. we kunnen echt goed praten!

angelique belde me ook. om haar excuses aan te bieden en ze voelde zich er heel slecht over. waar ik eigenlijk wel blij om was. want dat gaf aan dat ze me erin wel respecteert. nu is gelukkig alles weer goed! en we weten dat gewoon van elkaar de volgende keer. ik heb het ook goed uitgelegd dus dat is ook allemaal goed afgelopen. zij vertrok smiddags naar de familie waar zij eerder een aupair voor was gweest, in een plaats waar niet zo ver hier vandaan. het was het jongetjes verjaardag, dus ging ze daar vrijdag tot en met zaterdagmiddag naar toe. ik was vrijdag weer eerder vrij (jaja erg relaxte week) want de vader van Heahter vond het leuk om de kinderen over te laten komen. toen met heather een beetje naar allerlei winkels gereden. om wat dingen te brengen of op te halen. altijd gezellig om zulke dingen samen te doen. en ik moest ook een shirt terugbrengen naar een winkel, wnat het was stuk gegaan met wassen. gelukkig mn geld terug gekregen!
Ze moest ook een paar kleinigheidjes kopen voor Kerst. wnat zondag 17 december (aankomende zondag) vieren ze kerst met de familie van Thadd. alleen dan niet alleen met de zussen van thadd maar met de ooms en Tantes en opa en oma van Thadd. ik ga daar niet heen, want ik ken die hele verdere familie van thadd niet. en met kerst gaan we het vieren met de vader en moeder en de zussen van thadd ook al. en met heathers familie ook. dus ik heb al 2 kerstparties en heather zei ook dat het waarschijnlijk niet echt leuk word (die kant van de familie is lichtelijk saai;)). haha dus nu bood Heathers broer Matt aan dat ik met hem mee kon zijn kerk uitproberen.
dus doe ik dat. en smiddags kan ik me waarschijnlijk ook wle goed vermaken! ;)
Savonds een filmpje gehuurd (The Devil wears Prada) wel een leuke film! starbucks coffee komt er veel in voor ;) haha

verder zaterdag met mn fietsje opstap geweest. heb eindelijk een fietsslot is hier moeilijk te verkrijgen en koste me ook aardig wat geld.. maarja anders kan ik alsnog nergens heen. ik ging opstap voor kerstkadoos. voor de kinderen is zo makkelijk maar voor Heahter en Thadd weet ik gewoon niet wat ik moet geven! het is ook zo dat als zij iets willen kopen ze het gewoon.. ik heb nu al bedahct dat ik ze een nieuw konijn kan geven.. maar ik ben bang dat dat misshcien te snel is, of dat ze misshcien zlef er 1 kopen. aargh erg moeilijk! als je tips hebt! please laat een reactie achter!!!
voor Thadd is ook zo moeilijk wnat hij verteld nooit wta hij nou eigenlijk echt leuk of lekker vind. Ik heb al wel voor de grap sokken voor hem gekocht wnat toen het kouder was had ik steeds zij sokken aan. en daar zattie erg overin zei die (haha maakten we steeds grappen over). dus geef ik m nieuwe sokken. maarja omdaar nu alleen mee aan te komen zetten! haha ook niet ehct wat.
en toen ik terug kwam van mn kersttocht, wachte voor de deur een roze pakketje voor me!!!!!!!!!! woehoeeeeeee sinterklaas was me toch niet vergeten!! zoo lief! van mn familie en van Gerrit en Ineke (mn 2e ouders ;) ) er zat in allemala knutselspulletjes voor de kids ook. en KRUIDNOTEN!!!!! mennn eindelijk!!! wat had ik dat gemist! ik had ze hier wel gebakken maar de echte zijn toch het lekkerst, al hoewel heather en thadd zeiden dat ze de kruidnootjes die ik gebakken had lekkerder vonden! (toch wle een compliment ;) ) en verder drop zat er in en allemala proefmonstertjes en allemala leuke spulletjes! zo ontzettend lief! mn beste en eerste kerstkadoo!!!
hij had er alleen zo lang over gedaan (4 weken!!!) omdat ik de verkeerde zipcoe heb gegeven! sorry!
voor degenen die mijn adres hebben, en ik dus verkeerd heb gegeven! dit is het goede adres:

Thadd and Heather Taylor
838 S. Delaware Ave.
Tampa,FL 33606
USA


Oke nu het grootse nieuws. hou je vast! donderdag 14 december, belde de vader van Thadd, dat hij de president van de university had kunnen bereiken. deze had over mij en het scholarship idee nagedahct. en hij heeft besloten dat hij geinterreseerd was en mij een internationaal scholarship wil aanbieden!!! (een scholarship is als een beurs, de universty geeft je geld zodat je kan studeren)
Ik moet nu als nog 5000 dollar betalen, wat staat aan 3300 euro. maar als je het vergelijkt met 30000 dollar! menn is dat niet te geK! ik bedoel 5000 dollar is te doen! het si als nog veel, maar het is nu in elk geval mogelijk! zo positief!!

ik ga nu uitzoeken of ik ook studiefinanciering kan krijgen vanuit nederland of dta er misshcien speciale regels zijn voor ondersteuning vanuit nederland voor studeren in het buitenland! ook kan je inaanmerking komen voor meerdere scholarships in Amerika, dus misshcien is dat ook nog een mogelijkheid. ik moet me nu ook op de university inschrijven en dan moet ik waarshcijnlijk wat testen doen of mijn engels goed genoeg is. het is dus nog steeds allemaal afwahcten maar het ziet er dus wel heel poitief uit! de kans is dus dat ik hier nog een jaar kan blijven in combinatie met studeren!!! waaah
het is ook zo gaaf wnat het is een private university, dat is 1 van de duurste university's waar je kan gaan! en ook als je die uiversiteit ziet! zoo mooi echt een paleisje. elke keer als ik ervoorbij ga denk ik wat een voorrecht als je daar mag studeren! en nu is daar die kans voor mij ook!!
echt te gaaf! ik ga het dan doen in combinatie met aupair, dat is het voordeel aan heathers werk, zij kan haar werk aanpassen aan mijn schema.
Ik voel me zoo gelukkig! en ook eng tegelijk hoor! haha het komt allemaal zo dichtbij!


oke dat was het. weer zoveel verteld, maar kijk ik gebruik deze site ook voor mijn eigen dagboek, anders moet ik alles dubbel doen!
dus sorry! maar ik maak ze niet korter;) lees het maar scannend;)

Zijn jullie al helmaal in de kerstsfeer? ik zou deze week is wat fotos maken met Heathers en Thadds camera van een paar huizen hier! is wel leuk om te zien, als het goed op de foto komt!
ik hoop deze week mn eigen camera te bestellen! ik mis het foto's maken en delen met jullie namelijk wel!!

Nu ga ik naar Starbucks!

hoop van jullie te horen!!

heel veel liefs!
Je t'aime ;)

xxxxxxxx Jitske

  • 17 December 2006 - 23:26

    Fen:

    eej jit!! woow wat gaaf allemaal zeg! en wat een kansen komen er ineens op je pad! poeh! echt, wat een paleis die school!echt gaaf!denk er maar goed over na! leuk ff met je gepraat te hebben, doen we vaker!!over een week is het kerst en de sfeer komt er al aardig in, gister 1e oliebol gehad!haha hebben ze die daar ook? FIJNE KERST!! veel kussen Fen

  • 19 December 2006 - 17:35

    Ashley:

    wow thats great:) nut I will really miss you!!I wish you a merry christmas and hope to see you soon:) lots of love Ashley

  • 23 December 2006 - 22:28

    Suzan:

    hEAj Jit! echt leuk om laatst met je gebeld te hebben!! haha. Ik wens je een heeeeelee gezellige en fijne kerst toe! en natuurlijk een happy newyear !!

    veeel liefs Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 50398

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: