Moeilijk besluit! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Moeilijk besluit! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Moeilijk besluit!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

15 November 2006 | Verenigde Staten, Tampa

Hi guys!;)

hier weer een bericht! ik dacht voor hij weer zo lang word, maak ik nu maar vast een bericht, nu hebk niet heel veel te vertellen. dus dan kan t vast niet zo'n mega lang bericht worde;)

vorige week vrij relaxte week gehad, donderdag 9 november ben ik met mn oom uit eten geweest! haha 'huh' denk je nu vast, maar mn oom woont in housten, en was voor zaken in Tampa. mn oma had hem verteld dat ik in amerika was en had hem mn email adres gegeven. dus na een tijdje over en weer geemaild te hebben besloten we op donderdag uiteten te gaan in yborcity, daar heb ik al is over verteld. we gingen naar een restaurant die heather ons had aangeraden, columbus, heette t!
de naam lijkt op t ei van columbus, dus kon niet verkeerd zijn ;)
en dat was t dan ook niet. was erg gezellige avond en lekker gegeten. ik had mn oom al heel lang niet gezien. hadden dus veel te kletsen! toen hij me thuis bracht besloten we dit snel nog is te doen! hij vond t leuk om nou is familie in amerika te hebben! ;)

zaterdag 11 november, moest heather op een soort van kerstbeurs werken, waarje allemaal kerst kadootjes kan kopen. zij werkte daar als inpakker samen met anderen voor een goed doel. als je dan iets had gekocht kon je t bij hun brengen, dan pakten zij het voor je in en dan kan je daar geld voor geven, wat dan bestemd is voor een goed doel. maarja eerst zouk daar dus met haar heen gaan. maar dan zouk daar 3 uur moeten blijven. en haar ouders gingen ook, dus besloot ik met de kids met haar ouders mee tegaan. maar toen zijn we er uiteindelijk ook nog iets van 2,5 uur gweest. haha maar was gezellig.

kerst begint hier er al helmaal in te komen. overal in de winkels en sommige buurten zijn al versierd. in Hyde park, dat is t soort van centrummetje waar ik vlakbij woon, staat al een enorme kerstboom, met reuze pakjes er om heen. en verder allemaal versieringen. en heather houd veel van kerst dus ons huis is ook al aardig versierd! de kerstbomen staan al, en de kerstsokken hangen al. en verder overal leuke versieringen! ze maken er een hele werk van! wel gezellig hoor, het hele weekend kerstmuziek aangehad! haha ik hou ook veel van kerst dus wel positief voor mij;)
de kids hebben ook al een gingerbreadhouse gemaakt, dat is hier typisch iets voor kerst. het is een huisje van koek die ze dan versieren met allemaal snoep. ik zou is vragen of ze er een foto van maken! ik denk als Thadd en heather en de andere amerikanen onze kerstboom thuis in nederland zien, ze hard moeten lachen. onze kerstboom is nix vergeleken met wat ze er hier allemaal in hangen. je ziet zowat geen boom meer! amerikanen pakken echt alles groot aan! maar wel erg gezllig! ik ben al helemaal in de stemminG!

verder zondag weer naar de grote kerk geweest, en daarna wezen lunchen in een leuk restaurantje samen met de moeder van thadd! was ook erg leuk! en lief ook!

daarna weze winkelen met heather was ook erg gezelliG! je kan echt met haar lache. als je ons zo samen ziet lijken we net zusjes.. dat zeggen we nu ook tegen de meesten! haha maar hebk hele gave schoene gekocht die ik uiteindelijk van thadd heb gekregen! echt ze zijn zo lief!

maandag had ik een vrij relaxte dag, emerson was met heather naar disneyworld en evans was naar de ouders van heather tot een uur of 4. en de schoonmaker kwam ook nog is, dus hoefde niet iets schoon te maken.. dus was allemaal erg easy. daarom benk naar de universiteit gegaan om informatie te vragen over een aantal dingen. want... nu komt het..
thadd en heather heben gevraagd of ik voor nog een jaar wil blijven, en dat dan te combineren met studeren hier!
erg gaaf maar wel een heel moeilijk besluit! gelukkig heb ik even de tijd om er over na te denken. het is zo dat ik me aan de ene kant niet kan voorstellen, hier weg te moeten! ik ben nu zo gehecht met hun en ook zij zeggen zich niet voor te kunnen stellen dat ik weer weg moet en dat ze een andere aupiar moeten kiezen.we zijn echt op elkaar gesteld. maarja aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen mn familie en mn goeie vrienden nog een jaar achter te laten in nederland!
dus pleas help denken met wat ik moet doen. Ik ben nu een beetje aant kijken bij de universiteiten of er wat is. ik he al uitgevonden dat de universiteit Tampa zoiezo te duur is. ik betaal dan ong 13000 dollar om daar te studeren! komt omdat het een private school is. dus dat gaat zoeizo niet. en dan scheelt nog dat ik hier al woon, anders betaal je bijna 30000 dollar!! echt gekkehuis! tenzij ik een scholarship kan krijgen, waar de vader van Haeter nu naar aant kijken is. want hij kent een paar hoge lui die op de universiteit werken, en misschien kunnen zij dat regelen.. we zullen zien. binnekort gaan we kijke op de universiteit van south Florida. als dat ook zo duur is en nix is gaat t zoeizo niet door en is de beslissing snel gemaakt. anders moet ik hard gaan nadenken over wat ik wil. want studeren in nederland en op kamers lijkt me ook wel heel gaaf! erggg moeilijK!

dinsdag 14 nov, naar t strand geweest! Thadd moest hun beachhouse schoonmaken, want er waren huurders geweest, dus Evans en ik zijn lekker op t strand geweest de hele middag, lekker bruin worde en zandkastelen gebouwd! haha zijn jullie al jaloers;)

savonds nog naar de tree, (praiseavond) was wel weer gezellig. al hoewel ik nog steeds hard aant hopen ben voor 1 vriend/vriendin in de buurt! dat zou t almaal wel veel gemakkelijker maken. iemand waarje snel even langs kan en dingen mee kan doen! maarja we blijven hopen, en kijken en dingen doen. ik vraag me alleen ehct af waar de andere aupairs zijn! als iemand ideeen heeft waar ik ze kan ontmoeten? pleazz vertel! haha al kan ik volgens mij niet meer doen om ze te ontmoeten dan wat ik nu al doe. ik ben ook nog aant kijken waar ik een engelse cursus kan volgen, misshcien zijn ze daar wel, en is ook goed voor mn engels. want praten gaat goed, alleen ik wil ook schrijven kunnen he!

nou dat was het weer voor vandaag! als nog wel een aardig lang bericht! ik kan gewoon geen korte berichten maken! sorry! ik wil zoveel delen met jullie! haha

hoop weer van jullie te horen en reacties te lezen! :D

veel liefs xx jit

  • 16 November 2006 - 10:10

    Renske:

    heej jitsje!
    die 2e foto daar lijkt heather echt op jou joh..:)
    leuk om alles weer even te lezen!!
    dikke kuszz mij..:)

  • 16 November 2006 - 10:46

    Amber:

    Hee meis, ik snap dat het een moeilijke beslissing is maar ik zou zeggen: go for it! Hoe gaaf zou het zijn om een jaar daar te studeren en dan ontmoet je zeker een heleboel mensen. Kus Amber

  • 16 November 2006 - 10:48

    Mama:

    Hoi lieverd.
    Weer genoten van je belevenissen en de foto's.Je lijkt daar zo goed te passen, echt een omgeving voor jou, zonder kou, regen; en met lieve mensen om je heen.Nu die ene vriend/vriendin nog...Zal ik maar komen???

  • 16 November 2006 - 11:31

    Emillyyy:

    eej ...
    die 2de foto lijkt die moeder egt op jou :p
    maar ik vind het jmmr als je nog een jaar blijt maar voor jou vink het toch ook weer leuk..
    ik heb eeen idee..
    neem ze mee naar nedeland:D das een gaaf idee:P nou gah maar weer kisszz...

  • 19 November 2006 - 02:05

    Suus:

    heaaaj jit!! Leuk om je avonturen weer te lezen!! hahahaa, wij fixen dit gewoon he ;)! Op die ene foto lijkt Heather echt heel erg op jou!! Weet je al of je langer gaat blijven of niet?? We moeten snel een x onze trip plannen; dan kunnen we daar na uit kijken ;) !! ik hoop echt heeel heeel heel erg dat je een gzllig maatje/au pair in de buurt vind, want dat maakt het denk ik nog leuker!! (oeps,, maybe wil je dan hmaal niet meer weg;)) Okee, jit; ik spreek je!

    liefs Suzan

  • 25 November 2006 - 20:41

    Nina:

    Heee jit!
    Ik wist helemaal niet dat je naar amerika was! khoorde het laatst van nina. Echt superleeuk joh!Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! En t lijkt me idd een moeilijke beslissing.. aan de ene kant wil je natuurlijk terug maar zou het niet geweldig zijn om daar een jaar te kunnen studeren? nou jit heel veel plezier nog daar, ma dat komt wel goed denk ik ;) xx liefs nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 50418

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: