Me In Florida - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu Me In Florida - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Jitske - WaarBenJij.nu

Me In Florida

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jitske

12 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Tampa

heej y'all! ;)

hoe gaat t daar? hier weer een bericht met mn belevenissen van afgelopen week. eens even kijken. in mn vorige bericht was ik gestopt bij vorige week dinsdag.. nou woensdag, donderdag en vrijdag waren normale dagen, veel met de kids bezig geweest, btj schoonmaken en dat..:p

zaterdag was ik vrij:D en er was hier een soort van kunstbeurs in de buurt. was heel groot en veel mensen kwamen er op af, dus ja ik ook maar ff kijke.. hingen idd wel hele mooie dingen tusse, maar soms ook wel btje rare dinge, haha daarna naar de videotheek gelope das best een endje kank je vertelle) en een dvd gehuurd. toen weer helmaal terug, toen was het uiteindelijk al 4 uur. naar de sportschool geweest. en toen lekker thuis filmpje gekeke.

zondagochtend gingen we naar een hele grote kerk, iets van 8000 mensen zitten er in die kerk! de zaal waar de dienst is lijkt gewoon op ons theater Orpheus, die nieuwe zaal! echt vet groot. het koor was alleen al 300 mensen. maar ik heb de dienst niet meegemaakt, want er was ook iets van een studie voor mensen van mijn leeftijd, van de universiteit. kvon wel goed id om daar heen te gaan, weer een kans om mensen te leren kennen natuurlijk:D

Thadd liep met me mee daarnaar toe, en hij kende de man die een studie geeft, dus hij stelde me daar aan voor, en die man stelde me toen weer voor aan een paar meisjes, waren echt vet aardig gelukkig. toen naar de plaats waar de studie gegeven werd. iedreen vond t helmaal interresant dat ik van nederland kwam enz, haha t schijnt hier heel cool te zijn als je een accent heb.. beetje raar maar wel in mn voordeel dus;)
aant eind nog btj met mense gepraat enz, en toen zeide ze dat ze dinsdagsavonds ook een soort van avond hebben voor mensen die naar de university gaan. soort van praiseavond. en ofk dan ook kwam. maar t probleem is dus dat deze kerk op een half uur afstand rijden ligt van ons huis:S maar Thadd zou proberen te regelen of ik er heen kon, hij vond t wel chill dat t zo leuk was gweest.
daarna gingen we naar het huis van zijn zus, het kindje van zijn zus was die dag gedoopt, dus er was een soort van feestje bij haar thuis. was wel grappig want de man van zijn zus komt uit Porto rico, en die familie was er ook almaal. wel grappige mensen, praten eiglijk spaans, en nu best gebrekkig engels. dus was opzich moeilijk communiceren, wnat zij hebben een accent en ik ook. maar kwam goed, en iedreen was heel aardig, was wel gezellig. en lekker eten.. weer teveel natuurlijk;) maar goed dat ik zoveel sport!

om half 5 gingen we richting huis, Thadd heeft me toen afgezet bij een soort van 'club' v hun eigen kerk, dat is van highschool lui, dus die zijn wel iets jonger als ik, maar vorige keer dat ik daar was was t wel leuk, iedreen heel aaridg.. maar dat was alweer twee weken geleden, en nu kwam ik dus weer is, maar dit keer viel t wel erg tegen, ze vroege ff hoe t ging, maar verder niet.. baalde ik wel enorm van! had gehoopt dat t weer zo zou zijn als de vorige keer.. de leiding van deze groep was wel heel aaridg voor me, en ze vonde t wel naar voor me dat t zo liep, maarja zij kunne er natuurlijk ook niet veel aandoen. nouja ik hoop gewoon heel erg dat t in die andere kerk wel zo blijft dat iedreen aardig blijft. dan kank daar gewoon mee optrekken.. t schijnt heel amerikaans te zijn, dat ze heel aardig zijn als ze je voor t eerst zien, maar als je dan later er weer ben, dat ze je soort van 'vergeten' zijn.. hmm khoop maar niet dat dat gebeurt bij die andere kerk!

maandag gewoon weer een 'werk'dag.. ging almaal gewoon goed. tgaat echt goed met de kids nou. ze weten hoe ver ze kunnen gaan, en ik weet hoe ik hun er op kan aanspreken als iets me niet bevalt enz. t gaat echt goed:D gelukkig! ze zijn echt heel lief! :D

dinsdag hadden ze me vrij gegeven, omdat ik in het weekend mee moest helpen omdat Heather naar Newyork was.. dus ik vroeg of ze me af konden zetten bij 'the mall' dat is een winkelcentrum. best groot! dus hebk me zeker wel vermaakt! dit keer iets teveel geld uitgegeven haha, maar wel hele gave dingen! aankomende weken geef ik wel wat minder geld uit! :P
s'avonds was dat soort van praiseavond van die grote kerk voor lui die naar de university gaan, The Tree heet het. ik kon er gelukkig heen! Heather bracht me en daarna bracht de moeder van Thadd me naar huis, wat erg lief was aangezien zij een paar min van de kerk afwoont, en wij een half uur rijden verder. maar t was erg leuke avond:D toen ik binnen kwam, hoopte ik dat het meisje er zou zijn die zondags veel met me had gepraat en had gezegt dat ze er nu ook weer zou ziin, ze zou in het welkomsteam zitten. maarja ik zag haar dus niet. en de lui die bij de deur stonden zeiden alleen maar 'welkom' haha nouja hak dus nie zoveel aan. toen kwam er gelukkig een meisje aan die op zondag dezelfde studiegroep als ik had gevolgd, en zij zei ooh ik ken haar wel! kom maar met mij mee. wask dus wel blij om!
Toen moesten we naar boven, en daar was ashley, het meisje dat zei dat ze in t welkomsteam was, en dat was ze dus ook. ze was helemaal blij dat ik er was, iig ze deed blij! haha en later kwam ze bij me zitten. Ik was alvast met het meisje die zei dat ze me kende mee gelopen.

preek was wel goed, alleen praate de man die preekte een beetje snel, maar gelukkig wist ik wat van het onderwerp af dus kon ik het wel volgen, alleen de grappen zijn altijd lastig:S haha dan lach ik maar wat mee:p

Ashley vroeg later of hij niet de snel praate, wel lief ze zei dat ze steeds bang was gweest dat ik t niet kon volgen! Toen het afgelopen was liepen we uit dat zaaltje. de meesten die daar zijn gaan na dit nog wat eten in een restaurant in de buurt, maar dat was dus voor mij niet mogelijk. maar ze stelde me aan een paar lui voor, die ook heel aardig voor me waren. toen moest ik toch echt gaan, want ik dacht dat de moeder van hadd al wel op me stond te wachten, maar dat was dus niet zo, dus stond ik daar alleen buiten, stonden wel veel groepen, maarja gaak niet bij staan als ik ze niet ken. haha. toen kwam er een meisje naar me toe, die had gehoord toen ze boven langs me liep, dat ik van nederland was, en dat vond ze heel leuk en almaal, dus ik een tijdje met haar gepraat,. en toen bood ze aan dat ik als ik zondag weer kon komen dat ik ook met haar mee mocht om haar studie te proberen, je hebt namelijk 3 studies op zondag, 1 voor jonges, 1 voor meisjes en 1 voor beide, en wss komt er binnekort ook een studie voor lui uit t buitenland. maar goed dat meisje ging dus naar de studie voor jonges en meisjes, en ze zou zondag kijken of ik er was en dan kon ik met haar mee! en ze vond het heel leuk met me gesproken te hebben. haha nouja dus wel heel aaridg.

Toen liep zij dus weg, stond ik daar weer alleen, want de moeder van Thadd was nog nergens te bekenne. toen vroegen twee jongens (wel leuke jongens!;)) of ik ergens op wachte, en toen zei ik dat ik opgepikt moest worden, dat ik daar opwachtte maar dat ze er nog niet was, gingen ze ook met me praten, ze hoorde dat ik niet van The USA was, dat is wel een goed ding eiglijk, iedreen vraagt waarje vandaan komt en dan heb je gelijk wat om over te praten:D
nou zij waren ds ook heel aardig, en ze hoopten me vaker te zien! en toen kwam de moeder van Thadd, dus moest ik gaan.
al met al een geslaagde avond dus! ik hoop echt dat als ik zondag weer ga, want dat gaak gelukkig!) thadd heeft kunnen regelen dat ik met de achterburen mee kan rijde:D dat iedreen nog steeds zo aardig is. en dat dit ook echt iets blijvends is voor mijn periode hier!

gister ben ik naar dinseyworld geweest! jaja mn leven is goed hier! haha.
we gingen nu naar een ander park van disneyworld, niet het echte disney met het grote paleis, maar nu naar een park dat wel van disney is het heete Epcot. was ook heel gaaf.
wel minder atracties, maar in dit park, waren allemaal landen nagebouwd, elke keer als je verder liep was er een stuk dat met huizen zoals het in dat land was gebouwd, en er werd muziek gedraaid wat in dat land gedraaid werd, en je kon daar eten en snoep kopen wat typisch voor dat land was. was echt heel leuk! elke keer waande je je even ergens anders. je had elf grote permanente landen, zoals frankrijk, amerika,duitsland,italie, duitsland etc.. (jammer genoeg niet nederland) misschien hadden ze daar anders wel kruidnootjes gehad;P

tussen de permanente landen had je ook kleine stentjes voor andere landen, die veranderen steeds om de zoveel tijd. overal werkten ook mensen uit het desbetreffende land. en die hadden dan de kleren aan die bij dat land hoorden, wel grappig!
we praaten even met een meisje uit duitsalnd, en zij vertelde ons dat je daar voor een jaar werkt, en dan verblijf je ook in disneyworld. je hebt wel dagen vrij en dan mag je gaan en staan waar je wilt! maar dat is dus ook een hele leuke optie om amerika te ontdekken. moeten ze wel je land hebben natuurlijk.. maar wel leuk vooral ook omdat eiglijk iedreen die er werkt jong is.
ik heb een paar foto's gemaakt, die plaats ik bij dit bericht! ik heb er niet zoveel wnat mn batterijen waren op en toen we bijna aant eind waren, was er een winkeltje waarje batterijen kon kopen..:S

je kon daar ook internet kaarten maken en internet filmpjes, bij het desbetreffebnde land, wij hebben dat gedaan bij mexico, moet je even op deze link bekijken:

http://postcards.go.com/mexico/retrieve?card_id=3515FFB1E3A08314858D2490C1572562


Ik hoop dat het werkt! het is een filmpje, maar als je een bep programmatje nie op je pc hebt staan kan die m niet openen:S we hebben er nog veel meer, maar die hebk niet op mn email, die moet Thadd nog even naar me toe sturen, wnat we stuurden ze almaal naar hem, omdat hij niet mee was.
hier hebk ook nog een fotokaart, die werkt zoeizo! haha wel btj raar;)

http://www.thinkingofyoupostcards.com/epcot1.nsf/postcards/441C4E?OpenDocument&C2B8E7

Volgens mij werkt het niet om op deze site een link te plaatsen, dus anders moet je het even kopieren en in de adressbalk invoeren!:D


vanaf vanochtend zijn Thadd en Heather naar Denver tm zondag, dus worden een beetje chaotische dagen, vandaag tm morgen benk alleen met de kids, dan komt morgen om 12.30 de moeder van Thadd de kids ophalen en mij ook, wnat zij hebbe savonds weer een dinner, dus of ik daar dan kan babysitten. ze brengen me savonds dan thuis, en de kids blijven daar. zaterdag benk dan vrij. en zondag dus weer naar die kerk en dan weer naar Thadd's ouders huis waar emerson en evans dus zijn. en dan naar huis met de kids. en dan avonds laat komen thadd en heather thuis.

haha dat is dus mn schema voor aankomende dagen...

pfjiew weer een lange mail zeg, misschien niet zo interresant eiglijk, maarja ik wil jullie op de hoogte houden, dus ook van de details;)
ik hoop dat jullie voor me willen duimen dat het met de lui die ik heb leren kennen, ook leuk blijft voor de maanden dat ik hier ben!

hoe staat het met jullie belevenissen, in het kouder/regenachtiger wordende nederland;)
het weer is hier nu ook al wat aan het veranderen, maar het is nog steeds erg warm, maar dat blijft het ook;) haha ik zou jullie niet verder jaloers maken hooR!

hoop snel weer wat van jullie te horen! leuk dat jullie steeds mn berichten lezen, en reacties plaatsen en mailtjes sturen! ik ben namelijk ook erg beniewd hoe het in Nederland met jullie gaat!

veel liefs xx jit

  • 12 Oktober 2006 - 18:07

    Ashley:

    haha een naamgenootje;p was ze net zo aardig als mij;) maar leuk om te horen dat het zo goed gaat daar in de USA!!!het word idd slechter weer:s liefs Ashley...!


  • 13 Oktober 2006 - 18:10

    Mama:

    he, wat leuk allemaal. maar het valt me wel op dat wat je ook ziet en doet en beleeft, je de kruidnootjes toch nog steeds als een GROOT gemis ervaart...we bewaren wel een zakje hoor, mag jij helemaal alleeen opeten . en nu verder geen gezeur meer over die kruidnootjes,
    .

  • 15 Oktober 2006 - 09:56

    Emily Schippers:

    srry dat ik een heletijd niks heb van me laten horen de pc was wel 2 weken kapoet duszz zo sorry
    maar heel fijn dat alles goed gaat

    kusjes emily.s

  • 20 Oktober 2006 - 15:14

    Reinald:

    Ik blijf nog steeds jalours op je, maaarja. Haha echt super om zo te zien hoe het daar een beetje is. Als je weer terug bent wil ik zeker een keertje horen hoe het er allemaal was. veel plezier nog. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 50399

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 20 Juni 2014

De ontdekking van Zuid-Amerika

15 November 2010 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2006 - 31 Augustus 2006

Mijn eerste reis

31 Januari 2010 - 30 November -0001

down under

Landen bezocht: